inline6 Startet 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2020 Har en eldre sea ray med dobbelinstallasjon og akslinger, to små ror etter propellene. I fjor opplevde jeg at styringen begynte å bli mindre responsiv i høyere hastigheter, og nå er det klart at noe må gjøres, ettersom båten reagerer veldig seint på rattutslag i hastigheter over ti knop. Den kan også slutte helt å reagere/man må stadig korrigere mot en side til det ikke er noe igjen på styringen, og fortsatt går båten andre veien, slik at man må sakke av for å få styring igjen. Hva kan årsaken være her? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Har du hydraulisk styring..? Nok olje..? Luft i systemet..? Sitér dette innlegget Link to post
inline6 Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Ingen hydraulikk såvidt jeg kan se Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Lukk opp motor-lukene dine og følg med på rorene om de beveger seg som de skal når du snur på rattet. Gjør de ikke det så har du nok luft, og/eller lekkasje i systemet ditt. En annen årsak kan også være at den ene propellen din er løs og spinner på akselen. Sitér dette innlegget Link to post
inline6 Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 De beveger seg når jeg ligger i ro, men jeg vet ikke hvordan det er med motstand/i fart. Det med propellen kunne vært noe, men da burde det vært problem bare til ene siden, og her er det liksom dårlig respons til begge sider. Akkurat som rorene ikke får tak. Når jeg sakker av kommer responsen igjen til den sida jeg har rattet. Jeg får dykke litt dypere i det og komme tilbake her etter litt feilsøking. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.