Jump to content

Styring svikter på eldre Searay med aksler og ror

inline6

Recommended Posts

Har en eldre sea ray med dobbelinstallasjon og akslinger, to små ror etter propellene. I fjor opplevde jeg at styringen begynte å bli mindre responsiv i høyere hastigheter, og nå er det klart at noe må gjøres, ettersom båten reagerer veldig seint på rattutslag i hastigheter over ti knop. Den kan også slutte helt å reagere/man må stadig korrigere mot en side til det ikke er noe igjen på styringen, og fortsatt går båten andre veien,  slik at man må sakke av for å få styring igjen. Hva kan årsaken være her?

De beveger seg når jeg ligger i ro, men jeg vet ikke hvordan det er med motstand/i fart. Det med propellen kunne vært noe, men da burde det vært problem bare til ene siden, og her er det liksom dårlig respons til begge sider. Akkurat som rorene ikke får tak. Når jeg sakker av kommer responsen igjen til den sida jeg har rattet. Jeg får dykke litt dypere i det og komme tilbake her etter litt feilsøking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...