Shortcut Startet 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2020 Jeg har i dag prøvekørt en Bella 703 snekke med en 40 hk Yanmar diesel. Jeg synes den graver sig ned på hækken ved 3000 omd/m + Nogen her som tror at det vil hjælpe at montere Smart-Taps på båden, for at hindre dette + og evt. hæve farten lidt Den går 9 knop + ved 3400 omd nu. Max på motoren er 3400 omd så det er jeg fin fin med... Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Smart tabs på snekke? Går det å montere de på en rund hekk? Det tror jeg er en misforståelse, i beste fall. Sitér dette innlegget Link to post
Shortcut Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 (redigert) Båden er jo helt flad på hækken. derfor tænkte jeg at det måske kunnelade sig gøre. Har i øvrigt set båden omtalt som "Halvplanende snekke" Båden på billedet er ikke min, men taget på nettet. Redigert 2.Juni.2020 av Shortcut (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 15 hours ago, Shortcut said: Jeg har i dag prøvekørt en Bella 703 snekke med en 40 hk Yanmar diesel. Jeg synes den graver sig ned på hækken ved 3000 omd/m + Nogen her som tror at det vil hjælpe at montere Smart-Taps på båden, for at hindre dette + og evt. hæve farten lidt Den går 9 knop + ved 3400 omd nu. Max på motoren er 3400 omd så det er jeg fin fin med... Søk på forumet, det ligger noen tråder med dette tema Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 aldri hørt om smarttabs brukt på snekke. Men faste flaps er slett ikke uvanlig Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
omhI Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 (redigert) Fant en videoklipp om Bella 7000, men tror det er samme skroget. For meg ser det ikke ut til at den graver sig ned på hækken ved 3000 omd/m + ? Var båten du prøvde værre ? Redigert 4.Juni.2020 av omhI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.