Rookie_332 Startet 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2020 Er en del i Hankø sundet og ser det er flere moringer innover fra starbord når du kjører mot leden ergo kommer fra N , er disse bare ta hvis ledige eller koster det noe ? ? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Noen av disse er private, noen tilhører Hankø Yacht Club og jeg tror noen er knyttet til Hankø gjestehavn, (den på Hankø-siden) Tror ikke noen av disse er tilgjengelige for gratis lån , men hvis du bare skal ligge å ta en lunsj eller kaffe hår det sikkert greit. En annen ting med ukjente moringer er at man ikke aner tilstanden på dem. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Har du ikke anker selv? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Lazyjack skrev 28 minutter siden: Har du ikke anker selv? Jepp har det ? men føler moring er tryggere ved overnatting ? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Rookie_332 skrev 4 minutter siden: Jepp har det ? men føler moring er tryggere ved overnatting ? Ikke hvis du ikke kjenner tilstanden på moringen. Kan jo være lagt ut for 10 år siden og glemt av eieren... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Om du ankrer slik det skal gjøres, og har riktig anker og kjetting, så ligger du trygt langs vestsiden av Hankøsundet. Du slipper også å bekymre deg for tilstanden på kjetting og moring og at eieren av bøya dukker opp etter at du har lagt deg ? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 He he ok ? da tilbake til ts ergo noen som hvet mer om de aktuelle moringene ? Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Hei. Vi overnatter heller ikke på bøyene i Hankøsundet. Men en løsning hvis du ønsker det er jo å betale og bruke den blå som ligger i sundet. https://www.oslofjorden.org/friluftsliv/svaiboyer-og-batliv/ Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Rookie_332 Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 lurvetass skrev for 4 timer siden: Hei. Vi overnatter heller ikke på bøyene i Hankøsundet. Men en løsning hvis du ønsker det er jo å betale og bruke den blå som ligger i sundet. https://www.oslofjorden.org/friluftsliv/svaiboyer-og-batliv/ Takk akkurat meldt meg inn får vel vimpel om noen dager ??? Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Koseligere å ligge på Risholmen som er rett i nærheten. Logside ved den lille stranda på østsiden eller i bukta på vestsiden. Fint å gå tur der også å se på rododendronparken. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
oystein_k Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Har ligget fler ganger over natten på de bøyene som er mellom hankø marina, yacht klubben og seilerkroa. holdt meg unna de som er merket med Hankø yacht club. Hankø Marina har noen av de og jeg mener de er merket med betaling til et vipps nummer. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 oystein_k skrev 1 time siden: Har ligget fler ganger over natten på de bøyene som er mellom hankø marina, yacht klubben og seilerkroa. holdt meg unna de som er merket med Hankø yacht club. Hankø Marina har noen av de og jeg mener de er merket med betaling til et vipps nummer. Ah ok ?? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Rookie_332 skrev for 18 timer siden: Jepp har det ? men føler moring er tryggere ved overnatting ? Med mindre du har paraply dregg hadde jeg sovet bra på natta for der inne ligger man bra i le. Legg ut endel ankertau og stram opp båten med å bruke motoren så er du trygg. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 pipe skrev 47 minutter siden: Med mindre du har paraply dregg hadde jeg sovet bra på natta for der inne ligger man bra i le. Legg ut endel ankertau og stram opp båten med å bruke motoren så er du trygg. He he den er god har Bruce akter og i baugen og kjetting hele veien ? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Rookie_332 skrev 1 minutt siden: He he den er god har Bruce akter og i baugen og kjetting hele veien ? Det er fine bunnforhold til ankring så det er bare å bakke båten til dreggen sitter godt fast. Men ja husker selv hvor urolig jeg sov de første nettene på svai når jeg begynte med det. Hente vel jeg stod opp for å sjekke også. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 pipe skrev 15 minutter siden: Det er fine bunnforhold til ankring så det er bare å bakke båten til dreggen sitter godt fast. Men ja husker selv hvor urolig jeg sov de første nettene på svai når jeg begynte med det. Hente vel jeg stod opp for å sjekke også. He he ja det er det som er men som du sier er kanskje de første nettene du sover litt dorlig til du stoler på deg selv at du faktisk får til ?? Sitér dette innlegget Link to post
Langs land Svart 8.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2020 Her er et godt eksempel på at det kan være lurt å ligge unna bøyer med ukjent status. Dette er attpåtil en betalingsbøye (HYC), makan til useriøs klubb! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.