Bhv Startet 1.Juni.2020 Del på Facebook Startet 1.Juni.2020 Vi har nettopp skaffet oss en Comfortina 32 som mangler kartplotter. Skottet foran i cocpiten runder av mot siden, og gir lite plass til en kartplotter. Noen som har erfaring med god plassering? Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 1.Juni.2020 Del på Facebook Svart 1.Juni.2020 Jeg lagde en slik løsning som passer i sporet til nedgangsluka. Stadigvekk med god nok plass til man kan passere. Slipper å felle inn plotteren og underletter for bytte av plotter til neste gang. Strøm til sigarettutak og har utgang til nmea2000-nettverket på innsiden. Fungerer supert, ser ingen store ulemper etter fler års bruk. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Bhv Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Interessant, takk for spennende løsning. Men hva gjør du i så dårlig vær at du må skalke luka? Har du skåret til et hakk i den? Har ikke hentet båten ennå, så vi prøver å forstå etter hukommelsen. Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Sprayhooden er jo over, så det er sjeldent et problem, faktisk aldri opplevd at det var problematisk. Men, jeg har faktisk fått sydd en liten luke i kalesje-stoff som jeg kan feste på innsiden, skulle det nå hølje ned.. Ikke så lett å forklare kanskje, men kan prøve å ta bilder neste gang jeg er i båten. Sikkert om et par dager.. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
seilfred Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 Tok et par bilder idag: slik ser det ut fra utsiden. på innsiden har jeg kobling til nmea2000 nettverk og strøm: og skulle det hølje kan jeg sette opp denne, som får plass sammen med plotteren, da den er festet på innsiden: Plotterarrangementet ser slik ut: Synes selv det er et fleksibelt og godt system som ikke har noen større ulemper. Derimot er det f.eks. en fordel å kunne ta plotteren med inn, så man kan sitte å «finplotte» eller studere ruten til neste dag f.eks. Lykke til! Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
seilfred Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 ... og!, man slipper å ødelegge ryggstødene på de to fineste sitteplassene i cockpiten! Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Code0 Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 Har sett tilsvarende, men i hele den nedre platen. Da kan man sette i øvre plate og ha tett luke. Må skreve over på vei inn / ut. Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 Ja, det går jo også. evt skjær ut «resten» av formen for nedgangsluka i f.eks. pleksiglass, så kan man få helt tett hvis man vil, samtidig som de som evt sitter inne får lys inn. Men, som sagt så har jeg ikke vært plaget av regn inn. Sprayhooden skjermer godt. Det kan selvfølgelig være annnerledes på annen båt.. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.