Jump to content

Hvordan er erfaringene med Askeladden C-Command system fra f.eks. C83

hawthorne

Recommended Posts

Som tittelen antyder - er det noen som kan dele erfaring med C-command-systemet som sitter i f.eks. C83 båten deres. I utgangspunktet er dette innovativt og smart, vi ser hvordan f.eks. Tesla har dyttet all funksjonalitet inn bak "en skjerm", som erstatning for 10-talls brytere og switcher. Det fungerer hos Tesla bl.a. fordi de lager alt selv, samt at de oppdaterer software regelmessig. 

Hvordan er dette hos Askeladden? Kommer det mye updates og feil-fixer? Hva er de største fordeler/ulemper? Er det mye bugs?

Edit: Yamarin sitt Q system er vel basert på samme teknologi/leverandør.

Redigert av hawthorne (see edit history)

Hei, etter en måneds bruk av min Askeladden C83 med Q system så er det en del ting som jeg mener kan forbedres.

1 Du må ha skjermen på alltid for å kunne bruke radio eller lydanlegg.

2 Samme for en del lys funksjoner som dimming osv 

3 Dette finnes en app for denne skjermen men den gir deg veldig liten bruksverdi.

4 Har installert simkort så må skjermen alltid være på for å få delt Wifi med de andre i båten.

Sikker mange flere ting men dette som jeg kom på nå i farten.

Ellers så synes jeg systemet er enkelt og intuitivt å bruke. kan selv redigere hva slags opplysninger du vil ha på skjermen til enn hver tid.

Edit: Oppdateringer kommer det beskjed om etter hvert som ny SW blir sluppet og du velger selv om du vil oppgradere eller ikke.

Redigert av jespebok (see edit history)
  • 3 år senere...

Kortversjonen.

Styr Laaangt unna!!!

Funker dårlig, support er IKKE EKSISTERENDE, De gangene jeg har forsøkt å få hjelp er det bare arrogante svar å få. Har den dessverre i min Askeladden C76 som jeg ellers er fornøyd med. Men den plotteren er bare søppel!!! Dybde måler, bensin måler, vanntemperatur, radio. "fjernkontrollen" og deling av wifi(funker ikke i det hele tatt) nei denne skal du få billig av meg! Søppel. Gå heller for noen som kan lage plotteren!!

Har C75CC og glad for at jeg ikke har C-Comand systemet. synes det er greit med knapper og brytere i en båt. For noen sikkert inovativt, men blir for tungvint å måtte gå inn på menyer og sånnt, på enkle daglidagse ting! separat marineradio med dab aux og bluetooth som jeg kobler til mobilen. alle motordata og sånnt får jeg opp på plotteren om jeg vil det, mens det essensielle ser jeg hele tiden på Suzuki instrumentene.

Har Askeladden nr.3 nå og synes hjelp og support fra Askeladden har vært veldig bra!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Her C83, bruker denne skjermen uten problemer synes den er helt topp. Jeg har stereo utenon C-Command skjermen så det er ikke noe problem. Når det kommer til brytere så har jeg vanlige brytere for alt av lys i kabinen og badet og pumper (Ikke kloakk pumpen) tilgjengelig. For lys i kalesjen og interiør i cockpiten så er det kun på skjermen, noe som er hetl topp. hadde fort blitt 5-6 brytere ekstra bare dette. The QExperiense har kanon support, svarer alltid på det jeg trenger hjelp til, samme med Aslekladden. The QExperience oppdaterer skjermen jevnlig,  ny oppdatering er ventet i neste juni, hvor fokus på bruker grensesnittet er en av hoved funksjnene de skulle oppdatere. Fjernkontrollen fungerer utmerket, zoomer inn/ut eller flytter kartet slik jeg vil, vann temp, Fish Finder og alt av andre NEMA2000 utstyr vises. Installerte NEMA2000 måler i septiken, denne kom rett opp på skjemen. Så mitt inntrykk av C-Command/Q2 dispalyet er helt topp, ville ikke vært uten. 

Jeg har versjon 1. Det som sjokkerer meg mest er hvor lite hjelp det er å få. "Supporten" er ikke eksisterende! Jeg har sendt mange mail for å få hjelp men de henviser bare til ofte stilte spørsmål på nettsiden deres, selv om det faktisk ikke er noen ting der. Så når man betaler så mye for noe må man kunne forvente litt hjelp!!  Nei. Kjøp Raymarine, Simrad eller noe annet som faktisk funker OG har god kundeservice. 

Ha en fin dag på fjorden

Petter

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...