Martin.arno Startet 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2020 Har knekt en tann på svinghjulet, da starteren lagde en rar lyd når den sveiv, fant ut av at det var den knuste tannen som lå og gnisset. Fjernet den knukte tannen, men må jeg nå ha nytt svinghjul, eller gjør det ikke noe med en knekt tann? Starteren har 8 tenner. Sitér dette innlegget Link to post
sjarlatan Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 (redigert) Hvilken motor er dette? Det er godt mulig at du kan bytte kun startkransen, se om det er en slik ring presset på svinghjulet. Du må i sannsynligvis ha av svinghjulet for å bytte, da den må varmes opp for å få den på. Redigert 2.Juni.2020 av sjarlatan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Jeg har også 1 tann knekt av på svinghjulet på min mercruiser å sånn har det vert på andre sesongen nå. Har du motoren ute så er selfølgelig det riktige å bytte tann kransen på svinghjulet Men jeg har ikke erfart problemer at at det er sånn Sitér dette innlegget Link to post
Martin.arno Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 sjarlatan skrev for 2 timer siden: Hvilken motor er dette? Det er godt mulig at du kan bytte kun startkransen, se om det er en slik ring presset på svinghjulet. Du må i sannsynligvis ha av svinghjulet for å bytte, da den må varmes opp for å få den på. Det er en lomatec motor, nissan blokk. Er dette ganske universalt eller er det spesifike modeller til forskjellige motorer? Sitér dette innlegget Link to post
sjarlatan Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Det er nok spesifikt til hver motor. Søk på motortypen og se om du finner noe info. Hvis det er basert på en bilmotor så finner du kanskje motor på et bilopphuggeri? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.