Jump to content

Elektrisk toalett hvor vannet renner sakte ut (flere minutter)

braper77

Recommended Posts

Nå trenger jeg gode råd - igjen!

Vi har et elektrisk toalett ombord i vår Saga 27, og det er ikke akkurat takhøyde nedenunder der slangene går. Kort sagt er problemet at vannet samles opp i toalettet og bruker mange minutter på å sive ut. Vi er båteiere på 2. sesongen nå og brukte Lambi ved en anledning i fjor, så jeg har allerede byttet slangen mellom toalett og septiktanken :) Nytt elektrisk toalett med ny kvern ble satt inn i pinsen nå i håp om at det var kvernpumpen på det gamle som var langt forbi sin gullalder.

Jeg har vært usikker på om det kommer noe ut når jeg pumper til sjø. Pumpa går, eller gikk, for den har stoppet å fungere (mistenker tørrkjørt, vet ikke). Jeg har kjent lukt, sett bobler i sjøen, men ikke sett nevneverdig av det man skulle kunne forvente. Noe har det dog vært, men det skal også legges til at det for det meste har vært pimmelim ombord. Forrige helg dro jeg innom en pumpestasjon for å teste det, men det kom heller ikke noe den veien som jeg kunne høre/observere når pumpeautomaten gikk. Slangen fra automaten laget vakuum som den skulle.

Flere jeg har snakket med sier det kan være tett utlufting fra tanken.  Ikke vet jeg, men vil det ha noe å si i mitt tilfelle da jeg både har sett bobler på sjø og forsøkt å tømme via anlegg? Jeg trenger å få løst problemet, og aner snart ikke andre løsninger enn å demontere hele dritten (bokstavelig talt)... Noe jeg selvfølgelig håper i det lengste at jeg skal unngå.

Har lagt ved en tegning av hvordan ting henger sammen i båten. Alle gode råd og vink mottas med stor takk :)

Toalett båt.png

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...