Jump to content

Edit History

Ronald

Ronald

Takk for svar, alle sammen! En D2 55 virker da å være et godt alternativ.

 

Men....så gikk det ikke som planlagt. Jeg var sikker på at jeg hadde motoren innenfor rekkevidde, jeg var først i køen, hadde lagt inn bud (på prisantydning) osv. Men så var det to av oss, og selger ba om aksept fra oss begge på nytt, og førstemann skulle få den. Ikke alltid man klarer å svare på minuttet, jeg var i møte og fikk svart 35 min etterpå. Da glapp det :-(

 

Jeg var litt deppa en kort stund, men så har jeg i mellomtiden funnet en Yanmar. Denne har gått litt mer, og koster litt mer, til gjengjeld har den girkasse inkludert, sluregir faktisk. Og så er den noen sterkere (75 hk). Modellen er 4JH3-TE. Jeg krysser fingerne for at det blir minst like bra med denne også :-)

 

Men det er faktisk en ting jeg lurer litt på.... Noen har antyde at MD21, som altså står i båten fra før, er litt spesiell på motorfestene - i den forstand at det er (større) ulik høyde på festene foran og bak enn hva som er vanlig. Det betyr at beddingen/vangene i båten har et "trinn opp" i bakkant. Hvis dett er riktig, så må det antakelig kappes til på beddingen (les: senkes).  @Buffalo - du skriver over at du holder på med tilsvarende erstatning av MD21, men hos deg er det med en Craftman. Har du fått samme utfordring på dette området? Gikk det i så fall greit å løse? Hos meg er det glassfiber på beddingen, og jeg tenkte at kanskje en bajonettsag er rette verktøy for sånt? Hvis det er nødvendig, da...

Ronald

Ronald

Takk for svar, alle sammen! En D2 55 virker da å være et godt alternativ.

 

Men....så gikk det ikke som planlagt. Jeg var sikker på at jeg hadde motoren innenfor rekkevidde, jeg var først i køen, hadde lagt inn bud (på prisantydning) osv. Men så var det to av oss, og selger ba om aksept fra oss begge på nytt, og førstemann skulle få den. Ikke alltid man klarer å svare på minuttet, jeg var i møte og fikk svart 35 min etterpå. Da glapp det :-(

 

Jeg var litt deppa en kort stund, men så har jeg i mellomtiden funnet en Yanmar. Denne har gått litt mer, og koster litt mer, til gjengjeld har den girkasse inkludert, sluregir faktisk. Og så er den noen sterkere (75 hk). Modellen er 4JH3-TE. Jeg krysser fingerne for at det blir minst like bra med denne også :-)

 

Men det er faktisk en ting jeg lurer litt på - noe som nok ville ha vært et "problem" også med D2 55. MD21, som altså står i båten fra før, er litt spesiell på motorfestene - i den forstand at det er ulik høyde på festene foran og bak. Det betyr at beddingen/vangene i båten har et "trinn opp" i bakkant. Slik er det ikke på den nye motoren, og heller ikke de fleste andre motorer - hvis jeg har forstått det riktig? Så her må det antakelig kappes til på beddingen (les: senkes).  @Buffalo - du skriver over at du holder på med tilsvarende erstatning av MD21, men hos deg er det med en Craftman. Jeg antar du da har fått samme utfordring på dette området? Gikk det i så fall greit å løse? Hos meg er det glassfiber på beddingen, og jeg tenkte at kanskje en bajonettsag er rette verktøy for sånt? 



×
×
  • Create New...