Jump to content

Osculati toalett - pumpa er død

tfast

Recommended Posts

Hei

Etter å ha skiftet sikring på TMC betjeningspanelet til et Osculati toalett 50 207 12 så ser vi at pumpa er død (det er strøm ned til pumpa)
Har forsøkt å søkt her og på nettet etter en ny pumpe - men det ser dårlig ut - i Norge

Er det bare å bytte pumpe til en annen leverandør - hvem anbefalles/hva funker - eller må vi bytte hele sulamitten?

Link til leverandøren i Italia

Har forespurt de norske forhandlerene - men ikke fått svar (ennå)

osculati 5010712 12v toalett.jpg

20200530_142537.jpg

Er du sikker på at ikke det er noe som har kilt seg fast i pumpen,og at den ikke går rundt av den grunn? ,evt prøvd å hjelpe den igang ved å pirke i skovlhjulet i pumpen?

Kan og være et triks å snu om på ledningene og se om den går litt baklengs.

Som det sies, det kan være noe som har satt seg i kniv eller impellerer.

Og for meg ser det ut som at Osculati og TMC er fra samme samlebånd. Sjekk linken nedenfor og rull deg nedover, så ser hvilke deler du kan regne med å få tak i.

https://www.flak.no/produkter/vvs-og-lenseutstyr/toaletter-og-septikutstyr/elektrisk-toalett-tmc-pH1006612

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

• 1 år senere...

Hei

Fant du ut noe her ?

Har samme toalett. 
Mitt stod fast her for noen måneder siden, klikket inn og merket motor vill dra rundt men skjedde ingen ting. Demontere heile dritten og gjorde reint rundt impeller, der var det ein liten neve med av ein hårball (type lange hår)som låg. Montere greiene i sammen igjen og det virket fint igjen. 
Men nå står det fast igjen, hører knapt det klikker inn.

Synes dette ser  likt, noen som har erfaring med dette ? Siden det kan virke som det er vanskelig og få kontakt med Osculati. Om evt motor passer rett over ?

https://www.flak.no/produkter/vvs-og-lenseutstyr/toaletter-og-septikutstyr/elektrisk-toalett---jabsco-pH1060104

Captain A skrev 5 minutter siden:

Synes dette ser  likt, noen som har erfaring med dette ? Siden det kan virke som det er vanskelig og få kontakt med Osculati. Om evt motor passer rett over ?

https://www.flak.no/produkter/vvs-og-lenseutstyr/toaletter-og-septikutstyr/elektrisk-toalett---jabsco-pH1060104

Osculati er grossist som holder til i Italia og selger videre til Norske grossister så det er ikke rart de ikke svarer deg. Det er norsk forhandler eller distributør du evnt skal kontakte. Litt usikker på hvem som selger Osculati toalett i Norge nå. Men de fleste handler mye andre ting dra Osculati så eventuelle deler som ikke er likt med andre merker kan trolig bestilles.

Men veldig mye toalettdeler går om hverandre mellom merkene.

Demontert heile dritten igjen nå, nesten får ikkje av selve impeller hus på pumpe, er noen umbrako skruer der som står dønn.. har masse saltutslag under elmotor… står dønn fast

Nei dette legger ikkje eg meir energi i.

Det blir komplett ny toalett, bråker jo som eit jetfly den eg har. ( bråkte , heilt stille nå ☺️)

Noen som har noen gode anbefalinger som er plugg and play for erstatning for den osculati ?

ønsker noe mest mulig stillegående 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...