EriksenNW Startet 3.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2020 Leser i en eldre test av påhengere i Båtliv; "Mercury/Mariner har tatt fram en lettvektsserie opp til 30 hk, samtlige er totaktere. Vår testmotor på 25 hk. veide bare 42 kg til tross for at den er tresylindret. Vekten er nesten halvparten av fabrikkens firetakter med samme effekt! Lightning-modellen er først og fremst rettet inn mot lettere båter som f.eks. gummibåter" Har i dag en 9,9/15 hk på ca 36kg som jollemotor. Løfter påhenger av/på, men kunne gjerne tenkt meg mer effekt. 25hk på 42 kg høres fristende ut og de ekstra kiloene skal kunne la seg håndtere. Jeg kan ikke si jeg har sett noen av denne motoren noe sted. Noen som har erfaring med Mercury Lightning 25 hk? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 3.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 Dersom du skal løfte 42 kg motor, og montere den trygt på gummibåt som ligg på sjøen, då imponerer du? Har motorar på 12, 20 og 28 kg. Liker absolutt best å løfte den på 12 kg? Sitér dette innlegget Link to post
EriksenNW Svart 4.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 (redigert) Sunnmøre; - løfter påhenger 36kg av/på idag og synes det går greit. Er relativt "stor vokst" 125kg er derfor interessert i litt mer hk på jolla. Redigert 4.Juni.2020 av EriksenNW (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ThomasKB Svart 11.August.2021 Link til dette innlegget Svart 11.August.2021 Har noen blitt klokere på lightining modellen til Mercury/ Mariner, finner den ikke noe annet sted enn den ene artiklen fra Båtliv? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.