Jump to content

Tett lufting til septik? Tilbakeslag i toalett og i sugestuss over dekk ved vannfylling

wilma

Recommended Posts

Begynner egentlig å få en mistanke om at utlufting til septik er delvis tett. Har jabsco pumpetoalett og iblant så bobler det nedi der etter endt bruk. Også med lukt. Noen ganger har jeg helt bittelitt matolje nedi for å smøre pumpen, og da kommer stempelet/stangen delvis opp igjen. Dette må vel bety at det er trykk i tanken? Fikk forsterket mistanken da jeg skulle fylle ferskvann på septiktanken etter å ha lagt til i hjemmehavn. Fikk så vidt fylt en liter eller tre før vannspruten sto opp. Med lavere vanntrykk fikk jeg på litt mer vann, men allikevel rant det over fort. her snakker vi forhåpentligvis om tett utlufting, eller hva?

Noen velmente råd.

Om mulig, burde du øke dimensjonen på luftingen.

Jo større åpning, jo mere luft, og mere luft gir mindre vond lukt.

Min tank har to 19 mm luftinger, en fremme og en bak.

Det gjør at jeg til en viss grad får gjennomtrekk i tanken, og god tilførsel av frisk luft. Det kombinert med "Green viking" gjør at det lukter nærmest ingenting nedi der.

Er også nøye med å skylle igjennom tanken med ferskvann etter hver bruk (helgetur).

Er så heldig å passere en tømmestasjon  på vei inn, så da er det lettvint.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...