Estrand Startet 3.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2020 hei, jeg har en gib sea 28 foter (https://sailboatdata.com/sailboat/gibsea-28) som mangler forseil. jeg er ganske ny til seiling og er ikke siker på åssen seil jeg trenger til den er det noen som kunne hjulpet meg med dette? eventuelt noen som vet hvor høy masten på denne båten er. mvh Edwin Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Hei, regner med du har rulleforstag på båten? Du trenger en genoa som passer til dette, eventuelt seil med stagkroker hvis du ikke har rulle. Ser at standard genoa til denne båten er 27,5 kvadratmeter. Noen data på en fransk side her. Selv ville jeg valgt en litt mindre genoa 2 eller ca. 130 % overlapp for enklere håndtering. Gran Seil har et ganske stort utvalg av brukte seil, se Gran Seil brukt. De kan helt sikkert også hjelpe deg med korrekte mål på riggen. De samarbeider også med et loft i Thailand som blir litt billigere enn norske seil hvis du vil ha nytt. Sjekk også Resen Sails i Danmark eller Boding i Sverige for relativt rimelige nye seil. Men er jo 6 - 8 ukers ventetid på nye seil nå, det har jeg sjekket. Jeg bestilte nylig genoa hos UK Sailmakers i Oslo. Har er dyrere, men kunne levere på tre uker. Sitér dette innlegget Link to post
Estrand Svart 19.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2020 mange takk for et godt svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.