Jump to content

GIB SEA 28 masthøyde?

Estrand

Recommended Posts

Hei, regner med du har rulleforstag på båten? Du trenger en genoa som passer til dette, eventuelt seil med stagkroker hvis du ikke har rulle.

Ser at standard genoa til denne båten er 27,5 kvadratmeter. Noen data på en fransk side her. Selv ville jeg valgt en litt mindre genoa 2 eller ca. 130 % overlapp for enklere håndtering. 

Gran Seil har et ganske stort utvalg av brukte seil, se Gran Seil brukt. De kan helt sikkert også hjelpe deg med korrekte mål på riggen. De samarbeider også med et loft i Thailand som blir litt billigere enn norske seil hvis du vil ha nytt. Sjekk også Resen Sails i Danmark eller Boding i Sverige for relativt rimelige nye seil. Men er jo 6 - 8 ukers ventetid på nye seil nå, det har jeg sjekket. Jeg bestilte nylig genoa hos UK Sailmakers i Oslo. Har er dyrere, men kunne levere på tre uker.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...