Sandebukta Startet 3.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2020 Jeg har en Origo 3000 som brenner dårlig fordi den hvite glassvatten i brenselbeholderne er svidd og virker oppbrukt. Bruker kun Fin fyr eller Origonol. Noen som vet årsak? Kan disse reddes på noe vis? Beholderne er helstøpte. Erstatningsbeholder er svindyrt og vanskelig å få tak i.. Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
KongKing Svart 3.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 (redigert) Sandebukta skrev for 5 timer siden: Erstatningsbeholder er svindyrt og vanskelig å få tak i.. Koster flesk, ja. 999kr på SeaSea: https://www.seasea.no/innredning/pentry/kokeapparat-komfyr/origo-1500-3000-6000-tilbehør-reservedeler Ironisk nok er det billigere å kjøpe et nytt apparat enn å kjøpe 2 nye beholdere... 1790kr for et Origo3000 hos Bestmarin: https://www.bestmarin.no/produkter/innredning-og-interioer/komfyr-og-kokeapparat/kokeapparat-origo-3000---dometic-p6277957 kk Redigert 3.Juni.2020 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Inspirert av "hvilken grill er best i båt" tråden. Vurder å kjøp en sånn enkel og billig grill som går på sprayflasker av gass. Det er en grill, men fungerer helt fint å koke/steke på den, og en kan ta den på land for å grille, eller ut i cockpit for å steke makrell :-). Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Jeg skiftet ut den elendige stinkbomben med to slike: https://www.biltema.no/fritid/friluftsliv-og-camping/kokeapparat/kokeapparat-22-kw-2000041896 Koker på en brøkdel av tiden origo bruker og stinker ikke. Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Vi har grill varianten av den i båten. Fordelen er at den er akkurat like god til både stekepanne og gryte, men også en grill som en kan på land :-). Har vært i båt med Origo.... skjønner ikke at det er i bruk fortsatt egentlig. Men om en først har det der så... ville jeg allikevel kjøpt et av de små for gass ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Mmmmhhhh, lukta av fin fyr og origo... det er lukta av late dager i uthavn dét. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Eureka skrev for 1 time siden: Mmmmhhhh, lukta av fin fyr og origo... det er lukta av late dager i uthavn dét. Jo, for så vidt....men jeg husker også at det svir i øynene, og bruker en evighet på å koke opp hva det skulle være... Disse små gasskokerne er grei nok, men er neppe lov inne i en båt...selv om jeg ser mange gjør det.. Sandebukta... installer deg et godkjent gass anlegg om bord...aldri problemer, koker lynkjapt, ingen stank...og helt uavhengig av tekniske EL duppeditter... koster faktisk ikke mye mer en et nytt Origon.. Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Husker også lukta fra rødspritapparat fra barndommen på vestlandet, og at det kjapt ble like vått inne som ute :-D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.