Jump to content

Edit History

nie

nie

Tankene mine har tappepung på styrbord tank. Jeg fyller alltid i babord tank i håp om at dritt som evt finnes i babord tank siger over til styrbord etterhvert. Tapper et melkeglass med diesel fra tappepungen før hver oppstart. I begynnelsen etter overtakelse for 15mnd siden kom det forskjellig rusk i glasset som ble puttet på en egen kanne.

Det siste året etter at min båtbruk med ca 150 timer høynet omløpshastigheten på dieselen i tankene vesentlig har tappingen vært en kjedelig rutine.

Melkeglasset er alltid 100% rent og går direkte tilbake på dieseltanken.

Slangen for tapping av dieselprøver står (selvsagt) lavere i tappepungen enn koblingen for dieseltilførsel til motor.

Enkelt og greit.

Burde egentlig vært standard installasjon men tappemuligheten og mann hull i tankene var noe forrige eier fikk installert etter to uheldige opplevelser med vann i diesel.

nie

nie

Tankene mine har tappepung på styrbord tank. Jeg fyller alltid i babord tank i håp om at dritt som evt finnes i babord tank siger over til styrbord etterhvert. Tapper et melkeglass med diesel fra tappepungen før hver oppstart. I begynnelsen etter overtakelse for 15mnd siden kom det forskjellig rusk i glasset som ble puttet på en egen kanne.

Det siste året etter at min båtbruk med ca 150 timer høynet omløpshastigheten på dieselen i tankene vesentlig har tappingen vært en kjedelig rutine.

Melkeglasset er alltid 100% rent og går direkte tilbake på dieseltanken.

Slangen for tapping av dieselprøver står (selvsagt) lavere i tappepungen enn koblingen for dieseltilførsel til motor.

Enkelt og greit.

Burde egentlig vært standard installasjon🤔

nie

nie

Tankene mine har tappepung på styrbord tank. Jeg fyller alltid i babord tank i håp om at dritt som evt finnes i babord tank siger over til styrbord etterhvert. Tapper et melkeglass med diesel fra tappepungen før hver oppstart. I begynnelsen etter overtakelse for 15mnd siden kom det forskjellig rusk i glasset som ble puttet på en egen kanne.

Det siste året etter at min båtbruk med ca 150 timer høynet omløpshastigheten på dieselen i tankene vesentlig har tappingen vært en kjedelig rutine.

Melkeglasset er alltid 100% rent og går direkte tilbake på dieseltanken.

Slangen for tapping av dieselprøver står (selvsagt lavere) i tappepungen enn koblingen for dieseltilførsel til motor.

Enkelt og greit.

Burde egentlig vært standard installasjon🤔



×
×
  • Create New...