Jump to content

Edit History

pipe

pipe

alfaalfa skrev for 10 timer siden:

Eksos i drevet går ut et sted du aldri får sjekket tilstanden på røret uten å ta ut motor. Det er en stor risiko på alle båter med vanlig eksos ut gjennom drevet.

Nå blir jo fortsatt bukkehornet stående der tillegg til at man må lage flere hull i båten

Dersom du legger ut eksos vha en slange kan du ta denne av og sjekke tilstand med noen få klammer. Hver vinter.

Det kan du sikkert men du må ha mer en slange i mellom reiser og eksos utløp under badeplattform for en armert eksosslange er alt for stiv.
Hadde det vært min båt og jeg var fast bestemt på å kjøre på fri eksos hadde jeg vurdert å legge ut eksosen på siden av båten.  
Eksosvann på badeplattform er for meg helt uaktuelt og det er også eksos utløp under og i vannlinjen.
Uansett virker det som trådstarter har mistet interessen så for egen del logger jeg ut av denne tråden 

pipe

pipe

Eksos i drevet går ut et sted du aldri får sjekket tilstanden på røret uten å ta ut motor. Det er en stor risiko på alle båter med vanlig eksos ut gjennom drevet.

Nå blir jo fortsatt bukkehornet stående der tillegg til at man må lage flere hull i båten

Dersom du legger ut eksos vha en slange kan du ta denne av og sjekke tilstand med noen få klammer. Hver vinter.

Det kan du sikkert men du må ha mer en slange i mellom reiser og eksos utløp for en armert eksosslange er alt for stiv  

• Create New...