Jump to content

Ønsker informasjon om min Viking Crusader 31

Boatnub

Recommended Posts

Hei!

Jeg er helt ny på forumet, men har lest 100-vis av artikler her inne de siste 2 - 3 måneden. Jeg er utrolig takknemlig for at folk er så flinke til å gi av sin kompetanse og gjøre livet enklere for oss som virkelig ikke har peiling på båt. Føler jeg har tilegnet meg mer kompetanse på denne måten, enn jeg gjorde på de første 15 årene på skolebenken :)

Jeg og kona (mest jeg da) har vært på en intens leiting etter den perfekte båten for oss. I følge naboen hadde vi for 3-fot syken lenge før vi hadde kjøpt båt, og budsjettet ble 600 % høyere enn hva vi så for oss i starten. Reisen gikk fra 25 fot snekke på 6 knop, via cabincruiser på 28 fot og 14 knop til vi endelig i går signerte vår drømmebåt: Viking Crusader 31 fra 1998!

Jeg har fått litt av bakgrunnen til båten, men lurer på om det er noen som vet enda mer om den?

Den er vist nok én av totalt tre båter som ble fabrikkbygget i 1998, men visstnok den eneste i mahogny?

Legger ved lenke til FINN-annonsen her, kanskje noen kjenner den igjen?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=179958869

I morgen går ferden til Fredrikstad for å hente båten før "jomfruturen" over fjorden til Nærsnes, gleder meg sykt!

Takk for all informasjon som kan gis om båten.

viking.jpg

viking3.jpg

viking2.jpg

TrikkerN Lønning skrev for 7 timer siden:

Flott båt, som det ser ut til å være gjort mye med ?

Stusser litt på hvorfor kjølevannet ikke blir tatt gjennom drev? 

Takk for det, TrikkerN!

Ja, jeg slet med å finne ting å prute på, men er strålende fornøyd ?.

Ang kjølevannet, er der noe jeg bør sjekke med verkstedet som har montert drevet?

Boatnub skrev 25 minutter siden:

Takk for det, TrikkerN!

Ja, jeg slet med å finne ting å prute på, men er strålende fornøyd ?.

Ang kjølevannet, er der noe jeg bør sjekke med verkstedet som har montert drevet?

De har nok kontroll, men normaltsett går dette via drev :smiley:

Har forøvrig en Viking 28, med KAD42-ombygd til KAD43 :smiley:

Roger og Olina skrev for 2 timer siden:

Hei og gratulerer så mye med ny båt. Vi har en Viking klubb på Fb for oss som har disse båtene. Der vil du finne mye informasjon, samt spørre i vei om det du måtte lure på :wink:

https://www.facebook.com/groups/Vikingbat/

Mvh Roger

Takk for det, Roger! Da er jeg herved innmeldt, gleder meg til å se hva andre har gjort med båtene. Jeg har jo en liste over ting jeg vil gjøre, men kan jo hende at det finnes bedre løsninger der ute?. Regner med at det er lov å inspirere av andre?

Mvh Øyvind 

TrikkerN Lønning skrev 51 minutter siden:

De har nok kontroll, men normaltsett går dette via drev :smiley:

Har forøvrig en Viking 28, med KAD42-ombygd til KAD43 :smiley:

Hei igjen!

Jeg snakket med tidligere eier og han sa kjølevannet nå gikk gjennom drevet. Det ble satt inn et ekstra inntak grunnet tidligere utfordringer med varmeveksleren, men at dette nå ikke var i drift.

Boatnub skrev for 3 timer siden:

Takk for det, Roger! Da er jeg herved innmeldt, gleder meg til å se hva andre har gjort med båtene. Jeg har jo en liste over ting jeg vil gjøre, men kan jo hende at det finnes bedre løsninger der ute?. Regner med at det er lov å inspirere av andre?

Mvh Øyvind 

Så artig. Klart vi hjelper hverandre og kommer med råd og tips. 

Mvh  Roger 

KongKing skrev On 4.6.2020 at 18.48:

Velkommen i Viking-klubben ??

Hyggelig at det blir flere Vikinger hjemmehørende i Asker ?

Har en V31 Crusader fra 1992 i Vollen.

80B99BF7-9DB0-4DE6-9B25-157F62DECB59.jpeg.bb5fe14b32e0cae756d3dbb768381b18.jpeg

KK

Takk for det, KK!?

Pen båt altså ??

Har båten på Nærsnes nå, men skulle gjerne hatt den i Vollen da det er litt nærmere. Regner med at ventelista der er lang?

Her ligger båten til kai:20200605_215305.jpg.f7526fff816ad5659e2b365472c84b41.jpg

Var uheldig på vei over og fikk ødelagt brytepinnen i baugpropellen. Først gang jeg skulle legge til kai og baugpropellen ute av drift, panikk!!

Gikk greit, men glad vi var to??

Boatnub skrev for 1 time siden:

Takk for det, KK!?

Pen båt altså ??

Har båten på Nærsnes nå, men skulle gjerne hatt den i Vollen da det er litt nærmere. Regner med at ventelista der er lang?

Her ligger båten til kai:20200605_215305.jpg.f7526fff816ad5659e2b365472c84b41.jpg

Var uheldig på vei over og fikk ødelagt brytepinnen i baugpropellen. Først gang jeg skulle legge til kai og baugpropellen ute av drift, panikk!!

Gikk greit, men glad vi var to??

Heldigvis har du drev ?

Boatnub skrev for 14 timer siden:

Det er en lang venteliste ja. 80 på venteliste. Den som ligger an til å få kjøpt neste andel skrev seg på lista i 2007...

Vet det leies ut noen plasser, men vet ikke hvordan det står til med det i år.

KK

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...