Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

37 minutes ago, Sholsen58 said:

Hvis overgangen til motorbåt er med "tvang" vil man aldri bli fornøyd og hele tiden finne ting å være misfornøyd med.

Sant, viktig å fokusere på det positive :-)  Benytt sjansene, ta turen oppover elver og kanaler, og under bruer hvor man normalt ikke kommer seg med seilbåt.  Få kjedelige etapper med dårlig vær raskt overstått.  Nyt tiden i gjestehavn, det er vel også langt enklere å legge til i gjestehavn dersom man har en lettmanøvrerbar motorbåt sammenlignet med en tung og lang seilbåt med mye vindfang, fast propell, lang avstand mellom propell og ror, og dårlige eller fraværende baugtrustere.

Forventningsnivå er jo også en ting ... i forrige jobb ble det mye reising og mye hoteller - når jeg bodde på eksklusive hoteller eller hoteller med mange stjerner fant jeg alltid ting å være misfornøyd med.  Det er ikke det at ting var mer på stell på hoteller med lavere standard, men forventningsnivået mitt var på et helt annet nivå, dermed var jeg mindre bevisst på å finne ting å være misfornøyd med. :-)

tobixen

tobixen

27 minutes ago, Sholsen58 said:

Hvis overgangen til motorbåt er med "tvang" vil man aldri bli fornøyd og hele tiden finne ting å være misfornøyd med.

Sant, viktig å fokusere på det positive :-)  Benytt sjansene, ta turen oppover elver og kanaler, og under bruer hvor man normalt ikke kommer seg med seilbåt.  Nyt tiden i gjestehavn, det er vel også langt enklere å legge til i gjestehavn dersom man har en lettmanøvrerbar motorbåt sammenlignet med en tung og lang seilbåt med mye vindfang, fast propell, lang avstand mellom propell og ror, og dårlige eller fraværende baugtrustere.

Forventningsnivå er jo også en ting ... i forrige jobb ble det mye reising og mye hoteller - når jeg bodde på eksklusive hoteller eller hoteller med mange stjerner fant jeg alltid ting å være misfornøyd med.  Det er ikke det at ting var mer på stell på hoteller med lavere standard, men forventningsnivået mitt var på et helt annet nivå, dermed var jeg mindre bevisst på å finne ting å være misfornøyd med. :-)

• Create New...