Jump to content

Router i seilbåt, anbefalinger?

Fuenge

Recommended Posts

Har ikke gått vitenskapelig tilverks med tanke på hastighet men fungerer fint til vår bruk med mye streaming til chromecast. Fordelen har vært oppetid og driftssikkerhet sammenliknet med det jeg har hatt før. Har stilt den inn til en reboot hver natt og har da hatt stabilt nett i snart ett år nå. Bruker ekstern antenne kjøpt på ebay for en rimelig penge men egentlig ikke merket noe særlig forskjell mot den interne. Kanskje longside langs en fjellvegg med dårlig dekning.

Hva med Ruter fra Net1  Virker i  alle 3 landene. Bør ha ekstern antenne.

Net 1 i Danmark og Sverige koster kr.299 for ubegrenset  data  mengde, Skal en til Norge må en sette ned til 100GB (Det har ICE bestemt ellers DØR SIM kortet)

ICE tar kr. 299 for 15 GB  at det er mulig.

Noen som tror på fri konkurranse her i Norge?

Har bare testet det på kysten  fra Bergen til Malmø og Danmark rundt .

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

• 4 måneder senere...

Hei legger inn ett spørsmål her, mulig det finnes andre tråder om dette, men spør spesifikk for mitt vedkommende. 

Og jeg har kanskje spurt om det før, men kanskje det har skjedd noe nytt evt noen som har gjort seg noen erfaringer. 

Vi har tidligere hatt ice router og abonnement som vi har fryst i vinter halvåret.

Siden vår båt ligger i Sverige normalt, så fungerer ikke dette abonnement lenger. 

Vi trenger en ny router med 12 v plugg og nytt abonnement som kan fryses i perioder, er det noen har sjekket mer enn meg rundt dette og har noen anbefalinger. Både på router og  abonnement  som virker i Sverige ( vi er norske og bor i Norge)

Vi har også lyst til å koble til webcamera også, så mottar gjerne tips om dette også, helst oppladbart :)

Kan nevnes at i familien har vi ett ice mobil abonnement,  ellers har resten bedrifts telefoner.

Redigert av leopard (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...