Alfaboot Startet 4.Juni.2020 Del på Facebook Startet 4.Juni.2020 Jeg har en Saga 26 2006 mod. Med dusj på badeplattformen hvor det er to plast vridere for å skru henholdsvis kaldt og varmt vann av/på. Plast holder ikke evig, så den ene er sprukket hvor den tres innpå en metalltapp som dreies. Resultatet er at den ikke kan dreie tappen. er det noe som vet hvor ny slik plastvrider kan kjøpes? Det ser ut som det står kellen på plastvrideren. Finner ikke på nettet, ei heller tenkelige båtutstyrsforretninger. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 4.Juni.2020 Del på Facebook Svart 4.Juni.2020 Et bilde sier mer enn tusen ord... Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Tørstemaskinist Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Hei. Har også en Saga 26 (HT), og ser på Saga sine sider at en hvertfall kan få kjøpt ombyggingssett til dusjene akter direkte fra Saga: https://www.sagaboats.no/wp-content/uploads/2019/11/RO-priser-alle-modeller-Saga-Norsk-1.12.2019.pdf Min er bygget om til en slik: https://seatronic.no/vvs/vann/dusj/osculati-komplett-dusj men vet ikke om det er samme kit som Saga leverer. Sitér dette innlegget Link to post
Alfaboot Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 Takk for tips, og ant elegant løsning. Passer denne kassetten akkurat inn i hullet hvor den originale kassetten for dusjhodet sitter? Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart 6.Juni.2020 Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 På min er den nye dusjen plassert ved siden av ankeret, tror ikke den passer i samme hull som den orginale Sitér dette innlegget Link to post
Alfaboot Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 Se det , ja! Tar det med i vurderingen, så får vi se hva det blir. Takk skal du ha! mvh ole Jan kjendlie Sitér dette innlegget Link to post
Alfaboot Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 Kanskje du har det gamle dusj-opplegget, isåfall Kanskje jeg kan fixe mitt? Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Jeg har ikke det desverre. Kjøpte båten i mars i år, og da var den sånn. kan jeg bare spørre deg om du har innenbords Yanmar motor? Min soter så fælt så hekken blir helt svart etter få tiners gange. Ser noen har montert eksosstøvel slik at eksosen går ned i sjøen i stedet for i vannlinjen.. Sitér dette innlegget Link to post
Alfaboot Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Jeg har yanmar 120 hk. Usikker på hvordan eksosen ledes ut, har bare hatt båten noen dager. Det er en 2006 mod. Ingen soting. Kan evt. Komme tilbake til deg. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Soting er vel uforbrent diesel. Den trenger kanskje en justering. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tørstemaskinist Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Stemmer det Faxen. Når jeg ruser motoren etter endt tur (som beskrevet i manualen) kommer det svære sotflak på sjøen. Jeg må nok ut med dysene etterhvert... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.