Jump to content

Edit History

The Saint

The Saint

Da har jeg tatt meg tid til å frese ut noen teak lister til båten. Ligger inne etter olje og lakk nå. Tre arbeid er ikke helt min greie...

Men håper det blir greit. Vurderer å kjøpe EVA teak fra Biltema og legge i bunnen av båten. Men er litt usikker i forhold til kvalitet og hvor godt det vil sitte. Noen her som har prøvd? Burde jeg kanskje heller kjøpe noe på Maritim? Eller er det og blande ordentlig teak og fusk teak helt uhørt? Kunne jo ha lagt ordentlig teak gulv, men blir jo litt tungt... innspill ønskes! :thumbsup:

DSC_0185.JPG.2773e5d9c7da7d2cce2d5bdb9e5f44e8.JPG

Er også litt usikker på hva jeg skal bruke til å lime skrogene sammen med. Ser ut som om det opprinnelig har vært limt med gelcoat eller epoxy sparkel.

Vurderer følgende løsninger:

1 - Epoxy eller polyester og glass fiber. (Tror det kan være vanskelig og demontere senere ved behov).

2 - Gelcoat. (Kanskje litt svakt?

3 - Epoxy sparkel?

4 - Sikkaflex for båt? (Helvete å demontere igjen).

Skal selvfølgelig nagle og trekke fenderlist også. Inspill ønskes!

Dette er så langt jeg har kommet på prosjektet hittil.

Håper å kunne fulføre om ikke så alt for mange dager.

Men ting tar alltid lengre tid enn man tror! :saint:

Komenter gjerne!

The Saint

The Saint

Da har jeg tatt meg tid til å frese ut noen teak lister til båten. Ligger inne etter olje og lakk nå. Tre arbeid er ikke helt min greie...

Men håper det blir greit. Vurderer å kjøpe EVA teak fra Biltema og legge i bunnen av båten. Men er litt usikker i forhold til kvalitet og hvor godt det vil sitte. Noen her som har prøvd? Burde jeg kanskje heller kjøpe noe på Maritim? Eller er det og blande ordentlig teak og fusk teak helt uhørt? Kunne jo ha lagt ordentlig teak gulv, men blir jo litt tungt... innspill ønskes! :thumbsup:

DSC_0185.JPG.2773e5d9c7da7d2cce2d5bdb9e5f44e8.JPG

Er også litt usikker på hva jeg skal bruke til å lime skrogene sammen med. Ser ut som om det opprinnelig har vært limt med gelcoat eller epoxy sparkel.

Vurderer følgende løsninger:

1 - Epoxy eller polyester og glass fiber. (Tror det kan være vanskelig og demontere senere ved behov).

2 - Gelcoat. (Kanskje litt svakt?

3 - Epoxy sparkel?

4 - Sikkaflex for båt? (Helvete å demontere igjen).

Skal selvfølgelig nagle og trekke fenderlist også. Inspill ønskes!

Dette er så langgt jeg har kommet på prosjektet hittil.

Håper å kunne fulføre om ikke så alt for mange dager.

Men ting tar alltid lengre tid enn man tror! :saint:

• Create New...