pipe
Knallipadden skrev On 9.6.2020 at 11.23:En dag jeg var ute nylig passerte det to store halvplanende båter på hver side av meg samtidig. Bølgene fra de to båtene kom på kryss og tvers og det var vanskelig å finne en riktig vinkel mot bølgene. Det gikk bra men det var unødvendig av de to båtene å kjøre slik.
Tenk om man kom ditt att alle tre drev med samhandling.
Du som ble innhentet slo ned på farten slik at de som innhentet deg også kunne slå ned på farten for å lage minst mulig bølger når de passerte deg.
Har selv opplevd flere ganger når jeg har innhentet saktegående båt på litt trange steder så slår de ikke av på farten selv om jeg går ut av plan like før jeg hadde passert de.
Min båt fungerer særdeles dårlig i den farten disse går med så det ender med at man selv må gå saktere enn de eller være så kynisk at man drar opp i plan igjen mens man tenker at de hadde sin sjanse til å bli passert med minimalt med hekkbølger.
I de situasjonene savner jeg en samhandling i fra de som blir innhentet men det virker ikke som om de er med på notene på noe som helst måte.