KalleAnka
Mouche skrev 1 time siden:Man skulle nesten tro at Blindleia på Sørlandet er idiotenes mekka siden der er jo alle idioter og med større båt (og lommebok) enn hjerne og vett og alt det der i følge en rekke tråder og innlegg her på forumet. Gårsdagens "fangst" av idioter var null niks og ingen med unntak av en del lokale vannscootere, men de håndterer sine redskap bra og utsatte vel egentlig ingen for noen fare, kun litt ubehag grunnet lyd, men de er jo borte før man får sagt f....n!
Kanskje der er de som ikke viser hensyn som ikke merker noe til dårlig oppførsel siden de kjører fra alle andre? ;) Fra spøk til alvor. Jeg vet at det er et reelt problem som har vokst. Opplever økende grad av farlig og hensynsløs kjøring. Jeg har pratet med erfarne skippere som bekrefter det samme. Hvor ofte man møter på idioter kommer an på hvor man bor, hvor man reiser med båten, og hvor mye man er ute. Av og til møter jeg nesten ikke en annen båt.
I helgen skulle jeg hive ankeret i en lun bukt ut mot havet. Side jeg ikke har vinsj må jeg foran og slippe det ut manuelt. Når jeg gikk ut for å ordne ankeret var det ikke noen båter i syne. Plutselig kommer det en halvplanende snekke i stor fart tett mot land uten å slå ned farten. Jeg rakk ikke å flytte meg siden båten gikk så tett. Jeg gikk på tryne og holdt på å få luken til ankeret over foten. Hadde han sving litt mot babord hadde vi ikke fått bølgene hans. Han snudde seg ikke en gang og så meg som lå halvveis over ripen. Kjæresten min måtte også holde seg fast med begge hender inne i båten. Han kan ikke ha unngått å se oss eller meg som sto foran på baugen.