Jump to content

Hvordan gjøre Evinrude 50 e-tec 2006 om til 60hk

Sander000

Recommended Posts

Jeg omprogramert hjernen min fra 40 til 60 på en musling 430, satte på 3" setback og heisebranketter, heisa motoren 5-6-7cm, flytta lingehesten 30cm bakover, batteriet står baki, satte på en stiletto 21" som egentlig hører til en 115 etec. Gjør 42knop. Men det rare er at etter at jeg den tilbake til 40, så mista jeg bare 0.7knop 

Så jeg hadde ikke giddi og "trimma" motoren. Den brukte fortsatt 100m++ for å komme i plan, brukte bare mye mer bensin og ga så lite på topp. Så du har mer igjen for og flytte tyngdepunktet bakover og heise motoren til himmels. 

Jeg får den fortsatt i plan med 3stk, de må bare flytte seg litt fremover. Men når den først har kommet i plan  og passasjerene har satt seg bak, så drar den 39knop med 3stk ombord 

Sånn den er nå, cruiser jeg rundt i 40knop og har ett forbruk på 15liter i timen. 0.35L/Nm, Den går jo på luft og kjærlighet 

Redigert av Guest (see edit history)
Guest Balder..

Jeg vet personlig om personer som driver "remapping", ett par av disse vet jeg knapt klarer å betjene en pc, det er for enkelt å kjøpe dette utstyret i dag, mange ser muligheten til letttjente raske penger så lenge det varer....det er desverre mange som ikke er normalt utrustet med normal mengde ssmvittighet og empati.

Har selv drevet med motorbygging/trimming og bygging av komplette racekjøretøy i 20år å vet att det finnes mange som tenker kortsiktig profitt, de mangler kunnskapen.

Vær nøye å velg de mest seriøse som har drevet lenge....ikke rot deg borti "You Tube" trimmerne.

Det kreves ofte mer enn bare en remapping, enkelt sagt så må det ofte også byttes andre komponenter, å spesielt så lenge det ikke er en turbo med i bildet som leverer ett overskudd av luft.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...