Jump to content

Edit History

Fusebox

Fusebox

Hei,

Har et lite problem med ca. 80 liter bensin som er igjen fra i fjor. Motoren oppnår ikke turtall (kommer til ca. 3500-4000) og ved kjøring fra ekstern tank og ny bensin, så ble den litt bedre.

Mistenker derfor at E10 har tiltrukket seg vann i løpet av vinteren.

Når jeg nå har ca. halv tank, kan jeg da fylle opp med fersk bensin og få den til å gå bra (er det nok ?), eller vil jeg bare risikere å ødelegge ytterligere 80 liter bensin ?

Det vil da bli ca. 50% gammel og 50% ny bensin.

Eller er det bare å rusle rundt til den er brukt opp, og så fylle ? Ønsker helst ikke å betale noen for å suge opp og avhende "farlig avfall" til ekstra pris.

Filter i motor er skiftet (ikke VAS filteret), filter/vannutskiller i båt (før motor) er byttet. Ikke vann i filter på motor (Yamaha 4-takt 115A, 2007 mod.).

Fusebox

Fusebox

Hei,

Har et lite problem med ca. 80 liter bensin som er igjen fra i fjor. Motoren oppnår ikke turtall (kommer til ca. 3500-4000) og ved kjøring fra ekstern tank og ny bensin, så ble den litt bedre.

Mistenker derfor at E10 har tiltrukket seg vann i løpet av vinteren.

Når jeg nå har ca. halv tank, kan jeg da fylle opp med fersk bensin og få den til å gå bra (er det nok ?), eller vil jeg bare risikere å ødelegge ytterligere 80 liter bensin ?

Det vil da bli ca. 50% gammel og 50% ny bensin.

Eller er det bare å rusle rundt til den er brukt opp, og så fylle ? Ønsker helst ikke å betale noen for å suge opp og avhende "farlig avfall" til ekstra pris.

Filter i motor er skiftet (ikke VAS filteret), filter/vannutskiller i båt (før motor) er byttet. Ikke vann i filter på motor.

• Create New...