Jump to content

Ny tofte i kompositt? Ideer til materiale?

Torsen67

Recommended Posts

Jeg så også på div slike muligheter men det jeg kom over var for mykt for min tonnasje ? Brukte en bit slik coatet forskalingfiner og gav denne 2-3 strøk med noe gammel epoksyprimer jeg hadde liggende på overside/kanter, men lot en felt på undersida være åpent for å la evt fukt slippe ut. Står ute hele året og ser ut til å fønke bra.

Fantino skrev On 5.6.2020 at 13.48:

Jeg så også på div slike muligheter men det jeg kom over var for mykt for min tonnasje ? Brukte en bit slik coatet forskalingfiner og gav denne 2-3 strøk med noe gammel epoksyprimer jeg hadde liggende på overside/kanter, men lot en felt på undersida være åpent for å la evt fukt slippe ut. Står ute hele året og ser ut til å fønke bra.

Og primeren løsner ikke? Vet du hvor tjukk plate du brukte?

Fantino skrev 14 minutter siden:

Nei den ser bra ut. Var ikke forskalingsfiner av den ‘oljede’ typen, men slik som er coatet med et eller annet belegg (Melamin?). Pusset den lett og avfettet med Aceton først. Mener den var 15 mm. Kjøpte en liten plate på Coop Bygg.

Ok, noe sånt som dette da?: https://www.fritzoeengros.no/produkter/kryssfiner/behandlet-kryssfiner/filmbelagt-landbruksfiner

Fantino skrev 15 minutter siden:

Nei den ser bra ut. Var ikke forskalingsfiner av den ‘oljede’ typen, men slik som er coatet med et eller annet belegg (Melamin?). Pusset den lett og avfettet med Aceton først. Mener den var 15 mm. Kjøpte en liten plate på Coop Bygg.

Eller denne tenker jeg:smiley: https://www.google.com/shopping/product/4634290654584796049?lsf=seller:104825088,store:3056028482496523144&prds=oid:17098597915166902822&q=kryssfiner+forskaling+melamin&hl=no&ei=zGHfXvWPMNCEk74Pi-2GyAo&lsft=gclid:EAIaIQobChMIs4fF0MD06QIVGIGyCh2IWQe_EAQYAyABEgKprPD_BwE,gclsrc:aw.ds

Jeg brukte forskalings plater på gulvvet i en båt jeg hadde. Var fint i mange år helt til slitasje oppsto. Plutselig så løste fineren seg opp. Det var ikke brukt vannfast lim i platene. :eek:

Tilhenger bunnplate derimot er det vannfast lim i. Samme med mahognyplaywood / merantifiner du får kjøpt på båt foretninger. 12mm med noen lag glassfiber utenpå holder lenge.:thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...