Torsen67 Startet 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2020 Har en liten 270 rib der tofta har råtnet i kjernen som er av trevirke med glassfiber rundt. Denne er ca 85 cm lang og 22 cm bred. Finnes det et komposittmaterialer som kan egne seg her? Som feks hult terrassebord el? Er fordel at det ikke blytungt. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Jeg så også på div slike muligheter men det jeg kom over var for mykt for min tonnasje ? Brukte en bit slik coatet forskalingfiner og gav denne 2-3 strøk med noe gammel epoksyprimer jeg hadde liggende på overside/kanter, men lot en felt på undersida være åpent for å la evt fukt slippe ut. Står ute hele året og ser ut til å fønke bra. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Bruker kun slik oppblåsbar pølse som presses mellom pontongene, synes det er langt å foretrekke fremfor den knallharde originaltoften. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Fantino skrev On 5.6.2020 at 13.48: Jeg så også på div slike muligheter men det jeg kom over var for mykt for min tonnasje ? Brukte en bit slik coatet forskalingfiner og gav denne 2-3 strøk med noe gammel epoksyprimer jeg hadde liggende på overside/kanter, men lot en felt på undersida være åpent for å la evt fukt slippe ut. Står ute hele året og ser ut til å fønke bra. Og primeren løsner ikke? Vet du hvor tjukk plate du brukte? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Nei den ser bra ut. Var ikke forskalingsfiner av den ‘oljede’ typen, men slik som er coatet med et eller annet belegg (Melamin?). Pusset den lett og avfettet med Aceton først. Mener den var 15 mm. Kjøpte en liten plate på Coop Bygg. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Fantino skrev 14 minutter siden: Nei den ser bra ut. Var ikke forskalingsfiner av den ‘oljede’ typen, men slik som er coatet med et eller annet belegg (Melamin?). Pusset den lett og avfettet med Aceton først. Mener den var 15 mm. Kjøpte en liten plate på Coop Bygg. Ok, noe sånt som dette da?: https://www.fritzoeengros.no/produkter/kryssfiner/behandlet-kryssfiner/filmbelagt-landbruksfiner Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Fantino skrev 15 minutter siden: Nei den ser bra ut. Var ikke forskalingsfiner av den ‘oljede’ typen, men slik som er coatet med et eller annet belegg (Melamin?). Pusset den lett og avfettet med Aceton først. Mener den var 15 mm. Kjøpte en liten plate på Coop Bygg. Eller denne tenker jeg https://www.google.com/shopping/product/4634290654584796049?lsf=seller:104825088,store:3056028482496523144&prds=oid:17098597915166902822&q=kryssfiner+forskaling+melamin&hl=no&ei=zGHfXvWPMNCEk74Pi-2GyAo&lsft=gclid:EAIaIQobChMIs4fF0MD06QIVGIGyCh2IWQe_EAQYAyABEgKprPD_BwE,gclsrc:aw.ds Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Prøvde å finne den igjen selv men de har så mange typer. Mørk brun, belagt på begge sider og kanter, 15 x 1500 x 750 mm. Ser det ligger inne i alle fall 3 ulike typer som passer til det ‘signalementet’ ?. Ikke helst sikker på hvilken jeg plukket opp Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Jeg brukte forskalings plater på gulvvet i en båt jeg hadde. Var fint i mange år helt til slitasje oppsto. Plutselig så løste fineren seg opp. Det var ikke brukt vannfast lim i platene. Tilhenger bunnplate derimot er det vannfast lim i. Samme med mahognyplaywood / merantifiner du får kjøpt på båt foretninger. 12mm med noen lag glassfiber utenpå holder lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.