mabelle Startet 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2020 (redigert) Kan noen anbefale motorverksteder på østlandet? (Altså ikke serviceverksted) Funnet sarpsborg motorverksted men får inntrykk av at denne type bedrifter ikke er tilstede eller synlig på nett. Redigert 5.Juni.2020 av mabelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 (redigert) Hva er forskjellen på motorverksted og serviceverksted? Eller mente du merkeverksted? kk Redigert 5.Juni.2020 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Skulle manglende interesse for tilstedeværelse og synlighet på nett være noe negativt?? Ellers er det vel heller tvilsomt de har noe spesiell kompetanse på volvo penta spesifikt. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Hm... om det du trenger er maskinering av motor deler / gjennoppbygging av motor. Så er det veldig mange flinke firmaer rundt omkring i Norge. Men veldig mange av disse reklamerer ikke på nett. Rett og slett fordi de stort sett gjør spesialisert jobber. Ofte for firmaer eller entusiaster. Da er reklame / tilggjengelighet ikke så viktig siden det går mere på rykte / kjennskap. De beste motor byggerene jeg kjenner reklamerer ikke, de har nok å gjøre uansett. En motor er en motor, spiller ingen rolle om det er Volvo Penta eller vanlig Volvo. En dyktig motor mekaniker kan bygge opp / reparere dem uansett. Eneste forskjel på bil, båt eller industri motorer er matrial valg, effekt område og kjøling. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Sarpsborg Motorverksted er i toppen når det gjelder maskinering, boring, honing, sliping, balansering, tuning på forbrenningsmotorer generelt. Det skal opplyses om at jeg personlig ikke har hatt kontakt med Sarpsborg på 10- til 15 år. Gjorde utmerket jobb sist gang. Når det gjelder Volvo, sitter La-Sa i Son på på kompetanse på Volvo og Yanmar. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Hulda skrev 40 minutter siden: Sarpsborg Motorverksted er i toppen når det gjelder maskinering, boring, honing, sliping, balansering, tuning på forbrenningsmotorer generelt. Det skal opplyses om at jeg personlig ikke har hatt kontakt med Sarpsborg på 10- til 15 år. Gjorde utmerket jobb sist gang. Når det gjelder Volvo, sitter La-Sa i Son på på kompetanse på Volvo og Yanmar. Har samme erfaring som deg når det gjelder Sarpsborg Motorverksted. Topp arbeid og akseptable priser. Vanligvis så gjør jeg maskinerings arbeide selv. Men har sendt jobber til de noen ganger pga tid. Alltid vert fornøyd. (Kontrolerer alltid at maskinering er gjort i forhold til mine spesifikkasjoner). Kan desverre ikke si det om ett vist annet firma som "annonserer" mye. (Vil ikke nevne navn i negativ retning her på forumet). Sitér dette innlegget Link to post
mabelle Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 KongKing skrev for 1 time siden: Hva er forskjellen på motorverksted og serviceverksted? Eller mente du merkeverksted? kk Mente verksted som jobber med motorbygging og den slags, versus kun service og bytte gamle deler med nye deler. Sitér dette innlegget Link to post
mabelle Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Cerberus skrev for 1 time siden: Skulle manglende interesse for tilstedeværelse og synlighet på nett være noe negativt?? Ellers er det vel heller tvilsomt de har noe spesiell kompetanse på volvo penta spesifikt. Hva får deg til å tro det? For meg og mange er det helt enkelt slik at det er nett jeg bruker for å finne slikt. Det var sikkert ikke nødvendig av meg å spesifisere vp. Sitér dette innlegget Link to post
mabelle Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 The Saint skrev 1 time siden: Hm... om det du trenger er maskinering av motor deler / gjennoppbygging av motor. Så er det veldig mange flinke firmaer rundt omkring i Norge. Men veldig mange av disse reklamerer ikke på nett. Rett og slett fordi de stort sett gjør spesialisert jobber. Ofte for firmaer eller entusiaster. Da er reklame / tilggjengelighet ikke så viktig siden det går mere på rykte / kjennskap. De beste motor byggerene jeg kjenner reklamerer ikke, de har nok å gjøre uansett. En motor er en motor, spiller ingen rolle om det er Volvo Penta eller vanlig Volvo. En dyktig motor mekaniker kan bygge opp / reparere dem uansett. Eneste forskjel på bil, båt eller industri motorer er matrial valg, effekt område og kjøling. Ser den. Noen du kan anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
mabelle Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Hulda skrev 1 time siden: Sarpsborg Motorverksted er i toppen når det gjelder maskinering, boring, honing, sliping, balansering, tuning på forbrenningsmotorer generelt. Det skal opplyses om at jeg personlig ikke har hatt kontakt med Sarpsborg på 10- til 15 år. Gjorde utmerket jobb sist gang. Når det gjelder Volvo, sitter La-Sa i Son på på kompetanse på Volvo og Yanmar. Takk ? Kjenner La-Sa såklart. Jeg tenkte de var et typisk service verksted. Tar muligens feil der. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 (redigert) Rolf har plukket motorer til gryn og tilbake siden før han fikk lappen. Og det er lenge siden. Meget lenge siden :-) Redigert 5.Juni.2020 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 (redigert) mabelle skrev 53 minutter siden: Ser den. Noen du kan anbefale? Ja, i normalt prisleie vil jeg absolutt anbefale Sarpsborg Motorverksted og Jamtvedt Motor-Service i Skien. Har også ett par mindre firmaer jeg kan anbefale men de driver mest med løps motorer. Så da er jo prisen deretter. Sveinungard Motor Tekknikk i Skurdalen for eksempel. Redigert 5.Juni.2020 av The Saint (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mabelle Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 The Saint skrev 56 minutter siden: Ja, i normalt prisleie vil jeg absolutt anbefale Sarpsborg Motorverksted og Jamtvedt Motor-Service i Skien. Har også ett par mindre firmaer jeg kan anbefale men de driver mest med løps motorer. Så da er jo prisen deretter. Sveinungard Motor Tekknikk i Skurdalen for eksempel. Takk så mye, forhører meg med sarpsborg og jamtvedt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.