Rookie_332 Startet 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2020 Har lånt en Suzuki 2,5hk som har stått en stund men skal være kjørt veldig lite tror det er en 2008 mod . Olje var godt under min og bensin helt tom, men fylt på ? . Motoren må ligge en bestemt vei ved frakt noe jeg gjorde men hvis du frakter den med feil vei når den ligger hva skjer da ? Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Om du frakter den feil vei renner olja ut. Ikke godt å si hvorfor den ikke starter, men ville ikke vært sjokkert om forgasseren er full av gammel moro. (Du har åpnet krana som gir tilførsel av bensin?) Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Euklid skrev 1 minutt siden: Om du frakter den feil vei renner olja ut. Ikke godt å si hvorfor den ikke starter, men ville ikke vært sjokkert om forgasseren er full av gammel moro. (Du har åpnet krana som gir tilførsel av bensin?) Ok hvis den er fraktet feil renner olja bare ut i fri luft ? Ergo bare etterfylle olje ikke noe jeg må rense i motor ? Ja kran var åpen men tror jeg glemte å åpne lufte ventilen på toppen av lokket.... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Små 4-taktere har svært trange passasjer i forgasseren. Uten bensinpumpe kan man ikke bruke skikkelig bensinfilter og forgasseren kan gå tett av forurensninger.. Se her: https://baatplassen.no/i/topic/133278-mercury-10-hk-4-takter-dør-ut-på-tomgang-når-den-blir-varm/?do=findComment&comment=1957402 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.