Jump to content

Spørsmål vedrørende TAMD 30A

Patton

Recommended Posts

Hei, jeg har to spørsmål ang min "nye" TAMD 30 A" - 84 modell.

1) Det er en liten diesellekasje på dieselpumpa (se bilde + pil). Lekkasjen er mellom det firkantede lokket som de 4 utgående dieselrørene er skrudd fast i og selve pumpehuset. Av tegningen ser det ut som om det er en O-ring som tetter. Jeg skal forsøke å trekke etter de 4 umbrakoskruene som holder lokket fast til pumpehuset. Før jeg gjør det, er det noen som har en ide om det kan hjelpe? Om det ikke hjelper, er dette en større sak å reparere? Må pumpa av, hvor leverer jeg slikt for rep? Dyrt?

https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2060/dieselpumpe_lav_oppl.jpg

2) Ang dieselfilter som sitter på motoren (under drivstoffpumpa, v-side av motoren). Jeg bladde i Volvos katalog over service-deler, men fant ikke betegnelsen TAMD 30. Er det andre typer Volvoer som har samme filter, feks har hele 30 serien samme filter? Kanskje andre Vovoserier også?

Det var særdeles liten klaring mellom filterbunnen og dørken, kan man finne et filter som er kortere, men med samme diameter?

Mvh nyfrelst VP-eier.....

Mange takk for alle svar

Mvh Patton

2) Ang dieselfilter som sitter på motoren (under drivstoffpumpa, v-side av motoren). Jeg bladde i Volvos katalog over service-deler, men fant ikke betegnelsen TAMD 30. Er det andre typer Volvoer som har samme filter, feks har hele 30 serien samme filter? Kanskje andre Vovoserier også?

Det var særdeles liten klaring mellom filterbunnen og dørken, kan man finne et filter som er kortere, men med samme diameter?

Det er nok samme filter på hele 30-serien. I Maritims katalog står det at Volvos originale filter med nr. V3825133 passer flere motorserier, bl.a. 30-serien. Det hyggelige er også at jeg faktisk også har opplevd at Volvos originale filter er billigere enn andre filter som skal passe til motoren. Så lenge du har plass til å få skrudd filteret på , ville jeg ikke ha byttet i noe kortere filter.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...