Jump to content

Edit History

hegra

hegra

Som sagt er det avgjørende om du  har skillediode eller skillerele. Men er du usikker kan du gjøre følgene: Slå av hovedbryter. Ta en laaang ledning og koble den inn på den gule ledningen som vises på bildet av dynamo. Strekk så denne ledningen direkte til startbatteriets + pol. Resten av ledningene kobler du til dynamo slik de var før du tok ut dynamo. Slå på hovedbryter. Start opp. Nå skal ladingen starte enten du har skillediode eller skillerele. Men kom tilbake igjen om dette virker for dette er ikke en fullverdig reperasjon, bare en test. Ligger det en annen løs ledning ved dynamo kan jo det være den som skal inn på den gule. Den kan lage kortslutning hvis den får kontakt med gods hvis den fremdeles er i kontakt med batteri, så pass på.

  Kjellg skrev On 8.6.2020 at 7.36:

For meg så ser det ut som om dette er en sense som har vært koblet til B+. Ser ut som en kabelsko i enden på ledningen samt at du også har en sko på selve B+. 

Vis hele sitatet  

Ja, stemmer det. Det er slik volvo leverer motoren fra fabrikk. Men der kan den ikke stå om det er skillediode. Men det går med skillerele. Siden Kappa målte 0 volt på B+ tyder det på at det er skillediode.

hegra

hegra

Som sagt er det avgjørende om du  har skillediode eller skillerele. Men er du usikker kan du gjøre følgene: Slå av hovedbryter. Ta en laaang ledning og koble den inn på den gule ledningen som vises på bildet av dynamo. Strekk så denne ledningen direkte til startbatteriets + pol. Resten av ledningene kobler du til dynamo slik de var før du tok ut dynamo. Slå på hovedbryter. Start opp. Nå skal ladingen starte enten du har skillediode eller skillerele. Men kom tilbake igjen om dette virker for dette er ikke en fullverdig reperasjon, bare en test.

  Kjellg skrev On 8.6.2020 at 7.36:

For meg så ser det ut som om dette er en sense som har vært koblet til B+. Ser ut som en kabelsko i enden på ledningen samt at du også har en sko på selve B+. 

Vis hele sitatet  

Ja, stemmer det. Det er slik volvo leverer motoren fra fabrikk. Men der kan den ikke stå om det er skillediode. Men det går med skillerele. Siden Kappa målte 0 volt på B+ tyder det på at det er skillediode.

hegra

hegra

Som sagt er det avgjørende om du  har skillediode eller skillerele. Men er du usikker kan du gjøre følgene: Slå av hovedbryter. Ta en laaang ledning og koble den inn på den gule ledningen som vises på bildet av dynamo. Strekk så denne ledningen direkte til startbatteriets + pol. Resten av ledningene kobler du til dynamo slik de var før du tok ut dynamo. Slå på hovedbryter. Start opp. Nå skal ladingen starte enten du har skillediode eller skillerele. 

  Kjellg skrev On 8.6.2020 at 7.36:

For meg så ser det ut som om dette er en sense som har vært koblet til B+. Ser ut som en kabelsko i enden på ledningen samt at du også har en sko på selve B+. 

Vis hele sitatet  

Ja, stemmer det. Det er slik volvo leverer motoren fra fabrikk. Men der kan den ikke stå om det er skillediode. Men det går med skillerele. Siden Kappa målte 0 volt på B+ tyder det på at det er skillediode.

hegra

hegra

Som sagt er det avgjørende om du har om du har skillediode eller skillerele. Men er du usikker kan du gjøre følgene: Slå av hovedbryter. Ta en laaang ledning og koble den inn på den gule ledningen som vises på bildet av dynamo. Strekk så denne ledningen direkte til startbatteriets + pol. Resten av ledningene kobler du til dynamo slik de var før du tok ut dynamo. Slå på hovedbryter. Start opp. Nå skal ladingen starte enten du har skillediode eller skillerele. 

  Kjellg skrev On 8.6.2020 at 7.36:

For meg så ser det ut som om dette er en sense som har vært koblet til B+. Ser ut som en kabelsko i enden på ledningen samt at du også har en sko på selve B+. 

Vis hele sitatet  

Ja, stemmer det. Det er slik volvo leverer motoren fra fabrikk. Men der kan den ikke stå om det er skillediode. Men det går med skillerele. Siden Kappa målte 0 volt på B+ tyder det på at det er skillediode.



×
×
  • Create New...