Jump to content

Edit History

henrikjo

henrikjo

Mange takk! Da blir det nok en Balder-vinsj :thumbsup:  Noen formening om det holder med 600w på 3tonn båt, eller om jeg burde gå for 900w? Er jo bare 1000kr forskjell, så kanskje dumt å kjipe inn her.

Felles minus blir antagelig litt mas, da mottakeren idag er koblet til samme batteri som baugthrusteren, et eget isolert batteri plassert i baugen, som bare blir ladet av landstrøm ved behov. Hva skjer om de ikke har felles minus?

Om jeg kobler om fjernkontrollmottakeren til samme batteri som ankervinsjen vil den jo ikke lenger ha samme minus som baugthrusteren. Vil dette ha noen innvirkning på thrusteren?

henrikjo

henrikjo

Mange takk! Da blir det nok en Balder-vinsj :thumbsup:  Noen formening om det holder med 600w på 3tonn båt, eller om jeg burde gå for 900w? Er jo bare 1000kr forskjell, så kanskje dumt å kjipe inn her.

Felles minus blir antagelig litt mas, da mottakeren idag er koblet til samme batteri som baugthrusteren, et eget isolert batteri plassert i baugen, som bare blir ladet av landstrøm ved behov. Hva skjer om de ikke har felles minus?

henrikjo

henrikjo

Mange takk! Da blir det nok en Balder-vinsj :thumbsup:  Noen formening om jeg det holder med 600w på 3tonn båt, eller om jeg burde gå for 900w? Er jo bare 1000kr forskjell, så kanskje dumt å kjipe inn her.

• Create New...