Asse Startet 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2020 Merket at motoren kvalte seg/stoppet under bakking ut fra båsen. Fikk startet og dro sakte utover i 800-1000 RPM, og da stoppet motoren igjen, fikk start på nytt og kjørte litt videre, men er ikke mulig å få start på motoren igjen. Har ladett opp batteriene til topp (kjøpte nytt start batteri) og starter snurrer, men vil ikke starte, kommer nesten. Kan det være noe med elektronikken til innsprøytningen eller hva? Har hatt hovedvedlikehold for to uker siden. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Velkommen til forumet! Er det noen som kan E-tec her inne på forumet så er det @Eika. Mulig han kjenner igjen symptomene. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Guest Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 (redigert) Kan høres ut som ecu, ta av dekselet og skru på tenninga så ser du om det lyser rødt på ecu. Hvis det ikke lyser, er den dø Hvis det lyser, prøv og pump masse bensin inn i den, hælen på foten er fin for og virkelig presse bensin inn, hvis den fyrer da, så er det noe fuel greier Redigert 7.Juni.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 ECU’n døde på 150HO’ jeg hadde for noen år siden. Da var det bom stopp, ikke antydninger til noe liv i det hele tatt Sitér dette innlegget Link to post
Asse Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Her har jeg strøm, men det er ikke noe antydning til tenning. Kjenner at gummi ballen/pumpen mellom tank og motor blir tom mellom hver gang jeg prøver å starte. Kan det være at bensin pumpen i motoren ikke drar bensin? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Får du pumpa den skikkelig hard ? Hva skjer hvis du prøver og starte den når du har pumpa den så hard du kan ? Kommer det en summing fra motoren de første 10 sekundene når du slår på tenninga? Det er en ventil ala luftventilen på ett bildekk på bensinpumpa, hvis du trykker på den så skal det sprute ut bensin Sitér dette innlegget Link to post
Asse Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Takk for tips, jeg får prøve litt flere ganger, men jeg synes ikke pumpen blir så spesiell hard som den har pleid å være før. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Lukter det bensin under motordeksel og/eller ser du tegn til lekkasje i vannet? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Åge Grevlingen Svart 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 Asse skrev On 7.6.2020 at 14.19: startet og dro sakte utover i 800-1000 RPM, og da stoppet motoren igjen, fikk start på nytt og kjørte litt videre, men er ikke mulig å få start på motoren igjen. Har hatt hovedvedlikehold for to uker siden. Prøv å lese feilkoder. Din beskrivelse av feilen tilsier at det kan være magnetene i svinghjulet som har løsnet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.