deriks Startet 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2020 Jeg har nettop kjøpt en Ibiza 26 Twin Cabin 2008 mod. I båten er det montert en setikktank i plast noe som gjør at det er veldig vond lukt ombord. Er det noen som har erfaring med å bytte til ståltank og nye slanger? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 (redigert) Plasttank pleier å være gode greier (hvis det er riktig type). Men slangene må byttes innimellom. Er du sikker på at tanken lukter? Slanger for septik får du på båtutstysbutikker, og Biltema. Biltema sine er helt ok. Du bør også bytte slangen som går til luftingen. Det er også vanlig med tank i aluminium, men de blir spist opp innvendig av innholdet. Så det er ikke noe å satse på fremover, ut fra det jeg har blitt fortalt. Byttet selv min tank i alu til plast for 2 år siden. Redigert 7.Juni.2020 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Båtb123 Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Prøv å kjør rens i septik systemet. Rens selges på biltema/maritim osv. Fungerte meget bra for oss Sitér dette innlegget Link to post
deriks Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Takk for tilbakemelding. Skal forsøke å bytte slanger og rense tanken før jeg evt. bytter tank. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.