Jump to content

AMT 190 BR eller 210 BR, noen som kan dele erfaringer?

Redgarden

Recommended Posts

Vi skal ha ny bowrider, og ønsker å bevege oss fra dagens 17 fot til 19 eller kanskje 21 fot. Vi er bare en familie på 4+hund som skal bruke båten fra hytta i skjærgården utenfor Strømstad, så vi trenger ikke så stor plass ombord. Men vi trenger en båt som har gode sjøegenskaper, og som vi kan kjøre over Kostefjorden til Koster eller over sekken til Hvaler uten å bekymre oss for at det blåser opp før hjemturen... Jo større båt, jo bedre går den i sjøen, det skjønner jeg jo. Men holder det med AMT 190 BR?  Selgerne sier den går bra i sjøen, og at med mindre vi skal kjøre norskekysten på langs så klarer vi oss fint med 19-foteren. Men alle bekjente med peil på båt sier at vi bør spandere de 150.000 kr ekstra det koster for 21-foteren. De mener det er bedre det, enn å sitte med 19-foteren og angre etterpå. Men det er jo ikke deres penger...

Jeg finner svært få tester av disse båtene, så derfor håper jeg noen her kan hjelpe meg med noen erfaringer og innspill :-)

Jeg kjenner ikke de AMT båtene du nevner, men AMT pleier å få god kritikk for sjøegenskapene i alle tester jeg har lest.

Det virker som om du skal over strekk som det kan bli noe sjø, hvis jeg tolker deg rett, og da vil jeg på generell basis klart anbefale 21-foteren, spesielt hvis du har fruen med, med mindre hun er meget glad i action.....

Hvis du får muligheten til å teste begge to, gjør det. Det gir deg skikkelig vurderingsgrunnlag. Ta også en titt på Yamarin sin 21 fot br. 

Hytta er i Strømstad, så hadde tenkt å handle der. Og i Sverige er det visst Suzuki bakpå. Med 7 års garanti. Sikkert ikke så dumt det heller, uten at jeg kan noe om forskjellene på motorer. Men AMT er et godt hakk dyrere i Sverige faktisk, så er litt i tenkeboksen. AMT 210 BR er faktisk nesten 70.000 kr dyrere. Man får med trimplan i standardpakka, men ellers er det likt utstyr som i Norge. Ganske rart... Alternativet er å handle i Østfold selvfølgelig, funker det også. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...