Anabelle Svart 8.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 En motor som har stått i 25 år må sansynligvis totaloverhales for å bytte alle pakninger. De har lett for å tørke ut og bli dårlige om den ikke har vært startet innimellom. A Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
singleprop Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Ja, det kunne man godt forestille sig, men det er stadig 2 nye motorer. Motorerne er blevet koert rundt en gang imellem (af samme aarsag), saa pakningerne er sandsynligvis ok. Jeg har ogsaa service manualen og operators handbook (parts list). Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Et par nye veivakseltetninger så er så er høyst sannsynlig motorene gode som gull! Lett å "overhale" når ingenting er slitt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sven410 Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 men hvor i verden befinner disse motorene seg, og hva for pris kunne du tenke deg:) det er vel uansett interressant informasjon for de fleste som overveier en slik motor Sitér dette innlegget Link to post
singleprop Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 (redigert) 25.000 danske kroner og saa faar du en ny motor, dvs 50.000 dkr for to nye motorer. Motorerne befindes sig i Danmark (paa Nord Sjaelland men jeg flytter dem snart til Odense paa Fyn). Den nemmeste maade at faa dem fragtet paa er at kontakte en lokal vognmand/fragtmand og saa vente paa at han har transport til Sjaelland. Han koerer sikkert med tom lastbil tilbage, saa derfor er det ofte muligt at faa en motor med billigt. Venlig hilsen Single prop Redigert 18.August.2008 av singleprop (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Hei. Jeg har også noen hånbøker på denne motoren ford sabb 2402E, send meg mail til jorn.meszaros@hotmail.com, så skal jeg oversende det jeg har :) jørn Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Jomes Svart 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 (redigert) Åpner denne tråden igjen.... Motoren jager på tomgang, har byttet 5 av 6 dyser. Disse er justert til 175 atmosfærer. Den jaget før dysebytte, og den jager nå. Motoren har cims dieselpumpe. Finner ikke tappeskruen. Hvor sitter den? og hva med overtrykkventil fra første filteret til tanken, hvor sitter den ? jeg mistenker luft i dieselsystemet......mens motoren gikk idag luftet jeg røret til dysene. SKrudde opp bittelitt,kun til jeg så diesel komme, så deretter skrudde jeg igjen. På rørene fra dyse 1 til dyse fire responderte motoren svært lite på at jeg løsnet for diesel. Når jeg løsnet dyse 5 stoppet motoren, og det samme med dyse 6. Hvorfor responderer ikke motoren når jeg kobler fra dyse 1 til dyse 4, men responderer sterkt når jeg kobler fra diesel til dyse 5 og 6. Betyr det at det er luft til dysene 1-4 ? Hvordan lufter jeg cimms dieselpumpen ? overtrykkventil fra første filteret til tanken, hvor sitter den ? kan denne jagingen komme av for lite diesel til dyse 1 til 4. Det hører med at det ligger noe dieselfilm/oljefilm i eksos i sjøen....noe lysblå røyk. Redigert 19.Mai.2016 av jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Anabelle Svart 20.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2016 Hmm, kan pumpa begynne å fuske litt. Det kan jo være verdt et forsøk å kjøre gjennom en blanding med disesel dyserens, gjerne sterk blanding. Tror du har lite å tape hvertfall. Og en eller annen dieseltilsetning som smører litt ekstra. Overhaling av pumper er fort dyrt, og enklere løsninger kan være verdt et forsøk :-) AB Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.