Jump to content

Diverse. ang Ford 2402E

Anabelle

Recommended Posts

• 2 uker senere...

25.000 danske kroner og saa faar du en ny motor, dvs 50.000 dkr for to nye motorer.

Motorerne befindes sig i Danmark (paa Nord Sjaelland men jeg flytter dem snart til Odense paa Fyn).

Den nemmeste maade at faa dem fragtet paa er at kontakte en lokal vognmand/fragtmand og saa vente paa at han har transport til Sjaelland. Han koerer sikkert med tom lastbil tilbage, saa derfor er det ofte muligt at faa en motor med billigt.

Venlig hilsen Single prop

Redigert av singleprop (see edit history)
  • 7 år senere...
  • 1 måned senere...

Åpner denne tråden igjen....

Motoren jager på tomgang, har byttet 5 av 6 dyser. Disse er justert til 175 atmosfærer. Den jaget før dysebytte, og den jager nå. Motoren har cims dieselpumpe. Finner ikke tappeskruen. Hvor sitter den? og hva med overtrykkventil fra første filteret til tanken, hvor sitter den ?

jeg mistenker luft i dieselsystemet......mens motoren gikk idag luftet jeg røret til dysene. SKrudde opp bittelitt,kun til jeg så diesel komme, så deretter skrudde jeg igjen. På rørene fra dyse 1 til dyse fire responderte motoren svært lite på at jeg løsnet for diesel. Når jeg løsnet dyse 5 stoppet motoren, og det samme med dyse 6. Hvorfor responderer ikke motoren når jeg kobler fra dyse 1 til dyse 4, men responderer sterkt når jeg kobler fra diesel til dyse 5 og 6. Betyr det at det er luft til dysene 1-4 ?

Hvordan lufter jeg cimms dieselpumpen ?

overtrykkventil fra første filteret til tanken, hvor sitter den ?

kan denne jagingen komme av for lite diesel til dyse 1 til 4.

Det hører med at det ligger noe dieselfilm/oljefilm i eksos i sjøen....noe lysblå røyk.

Redigert av jomes (see edit history)

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Hmm, kan pumpa begynne å fuske litt. Det kan jo være verdt et forsøk å kjøre gjennom en blanding med disesel dyserens, gjerne sterk blanding. Tror du har lite å tape hvertfall.

Og en eller annen dieseltilsetning som smører litt ekstra. Overhaling av pumper er fort dyrt, og enklere løsninger kan være verdt et forsøk :-)

AB

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...