Jump to content

Webasto starter men går ikke jevnt. Hvorfor?

TICORA

Recommended Posts

Vår Webasto har fått en liten hikke etter vinteren. Den starter som normalt men stopper igjen delvis. Blåser varmt men med mindre styrke enn før og det virker som den stopper litt av og til. Det er ingen feilmelding (les blinkende lamper) på displayet. Prøver å lese manual og finne vedlikeholds/reparasjonsanbefalinger men manualen er særs lite hjelpsom. Det hører til historien at den gikk tom for diesel i vinter.

Etter søk her finner jeg mange som har att lignende problemer men ikke helt det samme slik jeg leser det. 

Noen som har hatt samme problemet? Finnes det gode manualer og bare den enkle som ligger på web'en?

Min webasto var litt tungstartet (måtte ha mange forsøk, men gikk fint når den først kom i gang). I vår. Her gjorde det å kjøre den på 1 l lampeolje underverker, og siden starter den med en gang.Tydeligvis var det kommet litt sot som hindret flammesensor, men som ble brent bort ved bruk av lampeolje.

Men om du har kjørt tomt for diesel, er det vel og et tips å sjekke filteret til dieselen ( om der er et)?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...