OI90 Startet 8.Juni.2020 Del på Facebook Startet 8.Juni.2020 Hei alle båtfolk Nå skal jeg komme med et spørsmål som sikkert kan diskuteres i 100 år og som sikkert har vært spurt om 100 ganger før men jeg spør allikevel. Jeg er på jakt etter ny båt, har tidligere hatt kun skjærgårdsjeeper, men nå er jeg lei av å sitte i vinden og ønsker nå en båt som er litt lunere, og da med hardtop. Størrelse rundt 18 fot og budsjettet er ca 150.000,-. Har egentlig sett ut hansvik 18 ht, men ser mange har poengtert at den slår noe vanvittig i svake bølger. Mange båter i denne størrelsen gjør jo det men jeg ønsker så gode sjøegenskaper som mulig til budsjettet mitt selvfølgelig. Kanskje noen her har erfaringer rundt HT båter? Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 8.Juni.2020 Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 Jeg hadde en periode Yamarin 59 HT. Var svært fornøyd med denne. Utgang i ruta til dekk og muligheter for å legge ned sittebenken bak til dobbel solseng. Flere gode løsninger med mulighet for sengeplasser under HT. Vi hadde 115hk og det var mer enn nok, Tror nok også 100hk vil holde. Jeg har nå kjøpt en bowrider. Er egentlig mer fornøyd med dette, da plassen under HT ikke var mye i bruk hos oss. Men dette ble jo ikke akkurat det du spurte om. Kikk på litt forskjellige, men vil anbefale at du finner en med lett utgang til dekk. Tungvint å måtte gå på rekka rundt på en så liten båt. Sitér dette innlegget Link to post
Norddron Svart 8.Juni.2020 Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 Jeg hadde også Yamarin 59 HT og plassen under hardtop var perfekt for barn, men ellers lite i bruk til annet enn bagasje. Lun og fin båt, føles trygg i sjøen. Hardtop forlenger sesongen mye! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.