mikkel Startet 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2020 Min Volvo gass/gear-hendel (god og gammel, type kombi) har en rød knapp i senter som jeg kan trykke inn for å sette motoren i fri og samtidig gi gass. Men i det siste har jeg slitt med at denne ikke lenger spretter ut som den skal, og jeg har slitt med å få satt båten i gear etter å ha hatt den i fri. Har forsøkt å spraye litt CRC på knappen og "massere" den litt, virket som det hjalp en kort stund - men nå er det like ille igjen. Har forsøkt å lete litt på nettet etter en beskrivelse på hvordan jeg kan smøre eller overhale denne mekanismen, men har så langt ikke funnet nevneverdig. Så - har noen en link eller beskrivelse eller liknende til hvordan dette skal gjøres? Mvh. mikkel Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Det kan jo være gamle kabler også. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Torsen67 Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Jeg har den typen der spaken må dras ut for å få i gir. Skrudde ut hele greia og sprayet med teflon-grease som tykkner etter at den har trengt seg inn på trange plasser. Funker greit det. CRC er ikke egnet som mekanisk smøremiddel. Sitér dette innlegget Link to post
mikkel Svart 10.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Var i båten i går og tok noen bilder. Her er selve gass/gear-hendelen og slik ser det ut etter å ha fjernet spaken og deksel: Den omtalte "røde knappen" stikker ut. Jeg har skrudd ut den settskruen jeg har markert og hatt masse grease nedi før jeg satte skruen på plass igjen. Så nå går spaken lett i begge retninger - men den røde knappen er nesten ikke til å få ut igjen når den har vært trykket inn. Noen som vet hva denne gass/gear-løsningen heter, og også om det finnes noe rep-sett eller liknende å få tak i? Mvh. Mikkel Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Skru ut hele greia. Du har skruer i hvert hjørne. Mulig du får inn grease fra baksiden. Ser den trenger en dusj med crc-6-66. Irr overalt. Ser ut til at den er utsatt for mye vann. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 https://www.marinexpress.se/lista.php?kid=642-940-1211 ser ut som du har reglage 851601 https://www.marinexpress.se/artikel.php?kid=642-940-1211&sok=&id=6167 rød knapp 74 kr skruen din røde pil er en friksjonsskrue... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.