Hadouken Startet 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2020 (redigert) Hei. Jeg har en snekke med MD11C motor. Turtelleren er defekt, da jeg tror det er noe feil med signal-senderen. Fra turtelleren går det to signalkabler (Rev counter W, og Rev Counter G). Disse to ledningene går inn i en del i motoren, mulig denne er defekt. (Har sjekket at kablene er OK). Det jeg lurer på er, hva er forskjellen mellom rev counter G og W? Kan jeg droppe G kabelen og koble rev counter W ledningen på W uttaket som står på dynamoen? Redigert 8.Juni.2020 av Hadouken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Beklager, det går ikke. Du må kjøpe ny turteller beregnet på w-uttak. Dette fordi det ikke er noen direkte sammenheng mellom motorens turtall og frekvensen på w-signalet fra dynamoen. Derfor har slike turtellere mulighet for å kalibreres. Til dette bruker man en strobe-teller. Sitér dette innlegget Link to post
Hadouken Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Vet du om der noen måte å feilsøke rpm signal sender/eller turtelleren? For å sjekke hvem av de som er ødelagt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.