Sigurd Startet 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2005 Ønsker ikke noen politisk diskusjon, men er det noen av dere berørte som har noen anelse om hva som skjer nå etter at Union høyest sannsynlig uteblir som bidragsyter. Vi hadde en diskusjon tidligere i år hvor det ble ytret missnøye rundt prisstigning i 2005. Jeg har ingen anelse om hvor mye Union har bidratt til det årlige budsjettet, men regner med som sikkert at de har sponset det meste av våre sluseavgifter. Jeg personlig syns ikke 1400kr, som nå, er spesielt dyrt for 36 slusinger, men lurer selvfølgelig på hva vi kan forespeile oss til neste år uten Union som sponsor. Ombord hos oss har vi etterhvert fått det som vane å ta en avstikker innlands ei ukes tid i sesongen og kommer til å savne den delen av båtlivet om de må begrense tilbudet. Er det noen av dere oppe i Skien- Farelva- Norsjø-områdene som vet noe, eller er jeg for tidlig ute med mine bekymringer? Sitér dette innlegget Link to post
citroen Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Om det ikke akurat er svaret på det du spør om er vel saken den at elva mellom Nordsjø og Heddalsvannet (Bråfjorden) er i ferd med å gro igjen og dette vil akselerere når tømmerfløtingen fra Notodden til Union og Skien avvikles. Her er det jo tidvis grundt nok som det allerede er. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Tror ikke vi skal bekymre oss. Som det sies så er ikke 1400 kr. for 36 slusinger dyrt, så lenge de er manuelt drevne. (7 overnattinger i normal gjestehavn er 1400 kr.) og dette står på deres hjemmeside Kanalen er jo unik i europeisk og kanskje også i verden Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Jeg kan verken betrygge eller uroe deg Sigurd, men tenkte jeg skulle tipse om at Vi Menn hadde reportasje om Unionfløtinga i kanalen. Artig lesestoff, bra illustrert. Det var i utgaven av bladet for 2 uker siden. Om du ikke har lest den, burde du det....... Forøvrig, synes ikke jeg heller at 1400 er dyrt for en såpass serverdighet. Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Ønsker ikke noen politisk diskusjon, men er det noen av dere berørte som har noen anelse om hva som skjer nå etter at Union høyest sannsynlig uteblir som bidragsyter. ...., eller er jeg for tidlig ute med mine bekymringer? <{POST_SNAPBACK}> Kan bare meddele at folk i museumskretser som steller med fløting og fløtermiljø allerede har uttrykt stor bekymring. Forhåpentligvis vil det bli tatt initiativ fra dette hold for å opprettholde anlegg og drift uten store økononmiske konsekvenser for fritidsbåtene. Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Ancas Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Får jammen håpe att denne kanalen blir tatt vare på, var på tur ei uke i sommer oppover og inn til Dalen m/ retur til Notodden og bluesfestivalen. Det var en kjempefin tur og verd hvær krone vi betalte for slusinga. Jeg må også få skryte av slusepersonale for Kjempeservice !!! Sitér dette innlegget CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !! Link to post
Sigurd Svart 5.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Vi Menn .......... for 2 uker siden. Om du ikke har lest den, burde du det.......Takker for tipset. Det har gått meg forbi for jeg er akkurat hjemme fra jobb, men skal prøve å få tak i den utgaven. Ser akkurat at det finnes litt stoff i siste utgave av RedningsSkøyta også. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 og så får vi håpe at Telemarkskanalen kommer inn på UNESCOs verdensarvliste. Mere info her Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 6.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2005 (redigert) Kjære Ancas! Dersom du brukte en uke fra Skien til Dalen, tilbake til Skien via Notodden, og i tillegg fikk tid til å delta i mer enn en pause på Bluesfestivalen; Da har du mange opplevelser til gode i kanalen! Vi brukte 8 dager Dalen tur-retur, og følte at vi gikk alt for fort! Telemark-kanalen er som god Whisky, den skal nytes, ikke pløyes gjennom. Støtter synspunktet om viktigheten av å beholde denne kulturperlen for fremtiden. (korrigert tyrkerleifer) Redigert 6.Oktober.2005 av Laholm (see edit history) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Sebaldus Svart 7.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2005 Planlegger en tur opp kanalen men har desverre for høy mast. Vurderer derfor å ta den ned på vei opp da den likevel skulle vært nede for litt puss og stell (er noget skeptisk til å la meg heise opp).... Alternativt tenker jeg nøye meg med turen inn til Notodden. Er dette i det hele noe av den samme opplevelsen eller bør jeg satse på nedmasting først som sist? Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 7.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2005 Planlegger en tur opp kanalen men har desverre for høy mast. Vurderer derfor å ta den ned på vei opp da den likevel skulle vært nede for litt puss og stell (er noget skeptisk til å la meg heise opp).... Alternativt tenker jeg nøye meg med turen inn til Notodden. Er dette i det hele noe av den samme opplevelsen eller bør jeg satse på nedmasting først som sist? <{POST_SNAPBACK}> For egen del så synes jeg turen starter ved Ulefoss, da er det de gamle hånd drevne slusene starter. Så anbefaler turen helt opp til Dalen, og Bandak er laaaaaaaang, men koselig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.