BåtenERro Startet 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2020 Har en Albin Cirrus, brukes til helgeturer. Har montert nytt Jabsco twist’n’lock i forpigg, og finner en gammel måltilpasset septiktank i rustfritt som er full av groptæring og hull. Bruker roterende stålbørste og hullene bare vokser. Hva gjør jeg? - Vil helst kjøre billigløsning, dvs. kjøre kloakk rett ut. Kort vei ut til gjennomføring fra skål, kanskje 40cm. Vanskelig å montere svanehals midt i en forpigg uten skap i skrogsider. Har kuleventil både på inntak og utløp samt en septikvern montert på utløpsslangen. - kjøpe ny plasttank og nye slanger/bend. Må da bytte fra måltilpasset vanntank, til vannpose. Da den ligger rett foran. - Prøve å lappe sammen den gamle tanken med et eller annet vidunderklin. - Sveise ny tank. Hos et sveiseverksted. Båten er kanskje verdt 45.000, hva gjør jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Jeg har hatt hell med å reparere gjennomtæring i sveis og groper på alu dieseltank, Med biltema sin kjemisk metall. Det har holdt i 5-6 år nå. billig er det óg Sitér dette innlegget Link to post
BåtenERro Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Takk for svar, men flere av hullene er store som kronestykker. 7-8 hull som er 1,5 cm store. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 hull tvers igjennom ? Ordne seg ny tank Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Om tanken er skreddersøm fordi den ligger over toalettet og tømmes av tyngdekraften ville jeg kostet på meg å få laget ny tank som passer. Toalett med falltank er den beste løsningen og vil gi problemfritt "toaletthold" Om du faller for fristelsen til å kjøpe en standardtank og legger den lavere en toalettet er du over på "vanlig" septikløsning og du må ha pumpe for å få tømt tanken. Før eller siden er du dømt til å måtte kose deg med egen flytende septik liggende på magen med henda ned i ett alt for trangt sted fordi dritten, bokstavelig tatt, går tett. Bare å glede seg ;-) Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Når du ligger ved brygge så er det som regel toalett der, og når du er underveis så kan du bare la det gå rett ut. Sitér dette innlegget Link to post
BåtenERro Svart 20.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 Oppdatering! Da blei det sveiset ny tank, dette var det beste alternativet. Sitter nå montert i båten og alt virker å være bra. Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 21.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 shipahoy skrev On 9.6.2020 at 14.37: Når du ligger ved brygge så er det som regel toalett der, og når du er underveis så kan du bare la det gå rett ut. Det er nå kun i mer usiviliserte deler av landet ;-). Fra spøk til alvor, på sørøstlandet er det stort sett forbud mot tømming i sjø. Vestlandet og nordover ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Albinc Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 BåtenERro skrev On 20.6.2020 at 21.37: Oppdatering! Da blei det sveiset ny tank, dette var det beste alternativet. Sitter nå montert i båten og alt virker å være bra. Hei! Samme problem. Hvor mye kostet dette og hvor fikk du gjort det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.