zooper Startet 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2020 Jeg fikk dette spørsmålet av en landkrabbe. Jeg har aldri tenkt noe særlig over det før nå, og nå får jeg ikke sove om nettene. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Da kan selve dassen gjøres mindre slik at rommet den står i kan være mindre. Det er trangt i båt, hver en centimeter teller. Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Bortsett fra det... Mange båter har plass til større, helt opp til ordinær størrelse, men til båt har jeg aldri sett noe annet enn bøttestørrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Vi byttet toalett nettopp pga dette. Ble litt bedre med den større modellen som maritim selger, men ikke som hjemme nei. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Du får fortelle landkrabba at dassen er normal. Heller hinte frempå at han er for feit i ræva. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Eureka Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Prøvesatt dassen på en pilothousbåt... avlukket var jo som et lite skap, og med knea oppunder haka, så var ramma ganske liten ja.... men det er forskjell på dassene. det skal skal spares vekt og plass. Vekt må spares selv om det er plass. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Du har sikker bolle type compact. Gå for større bolle som heter comfort. Da blir det som å sitte på dass hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 On 6/9/2020 at 3:57 PM, zooper said: Jeg fikk dette spørsmålet av en landkrabbe. Jeg har aldri tenkt noe særlig over det før nå, og nå får jeg ikke sove om nettene. For at manfolk skal pisse over rekka! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Nei nei nei, også menn har sitteplikt i min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Sitteplikt på rekka? Enig i sitteplikt på dass, men når trykket er høyt i tarmen er det ikke altid lett å holde ijgen blæra, og å få begge komponentene til å havne i bolla kan være en utfordring. Derfor foretrekker jeg å lette på blære over rekka.... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Ja det er jo sånn man faller over bord og drukner. Kan jeg ikke gå på do, så bruker jeg tisseflaske, og deretter tømmer den over rekka. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 (redigert) Det er mange måter å falle over bord og drukne på, men i godt vær og uten alkohol tror jeg rekkpissedødstallene er svært lave. Redigert 10.Juni.2020 av Maika (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Hver sin smak. Er fortsatt under 50, så statistikken gjelder ikke meg.... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 (redigert) Big Horn skrev 20 minutter siden: Hver sin smak. Er fortsatt under 50, så statistikken gjelder ikke meg.... Har du lagt deg til en u-vane før de 50 er det lett for at den følger med etter de 50. måtte bare denne er bra Dometic Toalett 7160 Redigert 10.Juni.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Big Horn Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 29 minutes ago, Roger jo said: Har du lagt deg til en u-vane før de 50 er det lett for at den følger med etter de 50. måtte bare denne er bra Dometic Toalett 7160 Enig i det, men på den andre side har jeg personlig ikke sett / hørt eller opplevd at noen har pissa på flaske under stilleligge. Har heller ingen i hverken nær- eller fjern omgangskrets som har drukna under pissing på rekka, så anser at det er andre ting som er farligere som man heller burde prioritere å avse.... Poenget er at skåla ofte er for liten til å levere begge varer samtidig uten smøre nutella på baksetet eller piss på forsetet..... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Big Horn skrev 33 minutter siden: Enig i det, men på den andre side har jeg personlig ikke sett / hørt eller opplevd at noen har pissa på flaske under stilleligge. Har heller ingen i hverken nær- eller fjern omgangskrets som har drukna under pissing på rekka, der er vel noe i det siden de blir funnet med smekken åpen http://www.frihavne.com/wp-content/uploads/2019/02/livet-langs-kysten.pdf Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Eureka Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Må være mye mørketall her... tenk på alle de som drukner med joggebukse. Da veit du søren ikke! ? nei, best å drukne med smekken åpen. Det er liksom den siste beskjed til de etterlatte og fin tekst til grava "han skulle bare tisse". Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 (redigert) Vi har et greit nok ekstruderingsverksted ombord, men jeg har byttet ut den originale og lille doen med en do med større diameter. Min utfordring er at den ble noe høyere, så ekstrudering skjer nå på "tå hev", sittende. Jeg vet ikke om det er noe godt svar på denne utfordringen med do i båt. Redigert 10.Juni.2020 av dennrick (see edit history) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Midtpinne Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Skjønner at jeg er glad jeg har ei smal ræv. Jeg liker den lille dassen, en dass jeg ikke står i fare for å drukne i. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Går ikke om bredden, men lengden på daukjøttet...? Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Kan noen vær så snill be Atle Antonsen ta for seg «Når dritern er for liten» Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Maika skrev for 7 timer siden: Kan noen vær så snill be Atle Antonsen ta for seg «Når dritern er for liten» Den gleder jeg meg til Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Dalton Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Apropos små dritere... hiver i skrivende stund ut et TMC pumpetoalett med septiktank til fordel for en PortaPotti, så får vi se hva det fører med seg av problemstillinger. Drukning er neppe en av dem... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
JRK Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Du får spørre hvordan han gjør det på fly...I og med at det finnes en 10.000 m klubb så er det i alle fall plass for 2 vanlige mennesker på ett flytoalett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.