trydis Startet 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2020 Må legge ny fuge på innsiden av dollbordplate mot skrog. Når det regner drypper vann ned i vifteslange som går til motorrom, som ligger under denne platen. Har i den forbindelse noen spørsmål: Sikaflex 591 er ok å bruke? Lavere "shore" enn f.eks Tec7, så noe mykere, noe jeg antar er greit. Egentlig trenger jeg vel bare noe som tetter bra (og ikke sitter bom fast), men vet ikke om gode alternativer til "de vanlige" Kan vel anta at det er brukt Sikaflex eller liknende til eksisterende fuge, så dette er ca. ok?: Mekanisk fjerne mest mulig Rengjøre med f.eks. rødsprit Maskeringstape Fuge Optimalt sett burde jeg vel ha løsnet dollbordplaten, men har lest om andre som har forsøkt og den er godt festet ? Sitér dette innlegget Link to post
trydis Svart 9.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 (redigert) For å følge opp denne så endte det med at jeg brukte BT Multibond og det ble helt tett. Redigert 9.Oktober.2020 av trydis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 Ser riktig bra ut Biltema Multibond er grei å bruke ja, har brukt den en del selv. Virker som den holder seg lengre «frisk» enn den polyuretanbaserte BT Marintetning. Den opplever jeg sprekker opp litt og den hvite misfarges etter få år utendørs. Akkurat som det går sopp i den eller noe. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 Ser veldig bra ut. Ser ut som du fikk til en veldig fin fuge. Ser ikke ytterkant av den plata, men ser ut som det hadde vært mye å demontere. Sitér dette innlegget Link to post
trydis Svart 11.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2020 Takk, første gang jeg forsøkte slikt, ble en positiv opplevelse. Droppet maskeringstape og så var det fort gjort med finger + vann med litt Zalo i. Hakkannen skrev On 9.10.2020 at 23.27: ...Virker som den holder seg lengre «frisk» enn den polyuretanbaserte BT Marintetning. Den opplever jeg sprekker opp litt og den hvite misfarges etter få år utendørs. Akkurat som det går sopp i den eller noe. Ja, etter å ha trålet forumet og nettet for info om polyuretan og MS Polymer kom jeg frem til at det burde være en grei løsning. Så nettopp det du nevner på den gamle fugen, veldig mange sprekker og i tillegg krympet. Gullfisk skrev On 10.10.2020 at 9.22: Ser ikke ytterkant av den plata, men ser ut som det hadde vært mye å demontere. Ja, da hadde jeg vært nødt til å fjerne rekken. I tillegg hadde det vel blitt mye kriging med Sikaflex (eller liknende) som allerede var der. Sitér dette innlegget Link to post
Fl72 Svart 20.April.2021 Link til dette innlegget Svart 20.April.2021 Hei. Fuga du heile veien eller bare bak der som vist på bilde?? Sitér dette innlegget Link to post
trydis Svart 20.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2021 (redigert) @Fl72: Hele veien Redigert 20.April.2021 av trydis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.