Jump to content

Sliten Johnsen pumpe på Volvo penta B20 (BB115)

ZIZI

Recommended Posts

Hei. 
jeg har en svensk Vätö Kabin fra 1962 med en Volvo penta B20 (BB115c) i. Den er ombygget til ferskvannskjøling, og nå har Johnson pumpen (sjøvannspumpen) med betegnelse 10-24214 tatt kvelden. Er det noen som Har erfaring med å bytte denne ut med en annen pumpe som ikke går på veivakslingen. Feks elektrisk? 
jeg funderer på hva jeg skal gjøre da det viser seg å være vanskelige å få tak i rett pumpe. Jeg har mik makket det til, slik at jeg til nød kan bruke båten nå. Men det varer nok ikke mange turene før det er stopp. 
aller best hadde Det vært om noen har riktig pumpe til salgs?

0A417987-CAC1-4C92-8FC6-5B0CED687C68.jpeg

9F87EEDC-E5ED-49DC-88D6-805723B7956A.jpeg

Velkommen på forumet.
Litt av ett smykke du har der.

Når det gjelder pumpen din så ta kontakt med firmaet Leif O Strøm i Oslo som er importør av Johnsen pumper.
De har også overhaling sett til pumpene og kontakt info til firma som kan overhalle den gamle hvis ikke du gjør det selv.
Det ikke de vet om dette er det neppe vits i å vite.

Redigert av pipe (see edit history)
  • 4 uker senere...

Se det ja, her var det svar.

ny her, så jeg fikk ikke det med meg før nå. 
jeg kontaktet Leif O Strøm, og de kunne skaffe ny pumpe til den nette sum av 14 000 kr?. Men etter endel leting så fikk jeg tak i en jabsco pumpe fra Martec i Sverige. De selger en liknende pumpe med en adapterplate til slik at den passer på B20. 
var fort gjort å bytte når jeg først fikk tak i pumpa. Prisen endte på 6400 kr med alt. 

takk for svar og kompliment på båten. Vi koser oss veldig i den?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...