zooper Startet 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2020 Jeg sikler på en Bavaria seilbåt (+36 fot). Det har alltid forundret meg at disse leveres med et fastmontert salongbord som ikke kan senkes. Med senkbart bord kunne man fått en ekstra dobbeltkøye ombord. Er det noen som har bygget om til senkebord? Hva er kompromissene man må inngå? En gang i blant kunne jeg hatt behov for to ekstra senger, men jeg går ikke opp 6 fot i størrelse for å få en ekstra lugar for et behov som bare skjer en sjelden gang. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 På bavariaklubben på facebook har jeg sett noen bilder av at det er gjort. Noen har gjort det med hev/senk understell og bruker bordplaten som sengebunn. Andre har bare lagd mulighet for å fjerne bordet også har de montert noen "lekter" på sofaene og legger da en plate nedi der. Ganske smart å ha muligheten. Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 https://www.barka.it/en/15-pedestals-chairs Jeg har vært innom tanken på å gjøre den jobben i salongen, men det har aldri blitt utført. Har funnet frem til denne leverandøren som jeg mener å huske at er bavaria verftets leverandør på de nyere båtene som har slike løsninger. Jeg ville valgt en solid elektrisk løsning med 2 sylindere. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 I vår motorbåt, så står salongbordet opprinnelig på en treramme. Dette er fjernet og erstattet med to stk lange metallben til salongbordet når det skal fungere som bord. Skal vi re opp til dobbeltseng, så bytter vi ut de to lange bena med to korte ben, og legger i en pute som er laget for å komplettere "madrassen". Denne puta henger ellers på en vegg i midt kabinen, festet med borrelås. Det er ganske fort gjort å konfiguere om dette opplegget. Toppet det hele med en std overmadrass fra Jysk. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Seilars Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Jeg ville ha laget en under madrass til en av akter kabinene hvor man skjærer ut madrass til salongen. Da kan man hente feks 2 biter på 5 cm tykkelse som lagt oppå hverandre blir samme høyde som salongen. Litt som ett puslespill, der bitene er i bruk når man ikke trenger dem. Det som blir til overs i akterkabin når man har seng i salongen kan da lagres under senga i salong. Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 I vår Jeanneau står bordet på en bordfot av et stålrør ca. Ø100 mm, man bytter ut dette røret med et kortere (som medfølger) og det er lister på benkefrontene som bordplaten da hviler på i tillegg til bordfoten. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Hei, Jeg har bygget om bordet med senkbare søyler. Måtte lete litt for å finne noe som ble lavt nok. Endte opp med 2 slike; https://www.seasea.no/bordsstativ-power-335-714mm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.