Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Sjeldenutpå skrev 36 minutter siden:

Er reknar med det er farget lakk og ikkje trelakk det er snakk om.   Ut fra det litle eg har av lakkerfaring er svaret nei.  Det er så ørlite og lett pussing som skal til at dette ville eg ikkje klart å kontrollere godt nok med maskinene eg har.    

Eg ville forøvrig økt til 800 mellom strøk 1 og 2.   1000 mellom 2 og 3.  Og 2000 før rubbing.  

Det er en farget lakk jeg bruker - 2 komponents. 

Jeg følger deg på bytte av papir og øke kornigheten  :wink: takker for tipset.

Faxen skrev 13 minutter siden:

Du kan jo bruke en sikling, som er en tynn stålplate.

Blir ikke det litt vel tøft? Jeg har lest en gang, tror det var i Båtmagasinet for mange år siden vedr. bygging av trebåt, at de brukte sikling! Tror det blir for tøft for å ta "toppene" i lakklaget :rolleyes:

tom Cognac

tom Cognac

Sjeldenutpå skrev 32 minutter siden:

Er reknar med det er farget lakk og ikkje trelakk det er snakk om.   Ut fra det litle eg har av lakkerfaring er svaret nei.  Det er så ørlite og lett pussing som skal til at dette ville eg ikkje klart å kontrollere godt nok med maskinene eg har.    

Eg ville forøvrig økt til 800 mellom strøk 1 og 2.   1000 mellom 2 og 3.  Og 2000 før rubbing.  

Det er en farget lakk jeg bruker - 2 komponents. 

Jeg følger deg på bytte av papir og øke kornigheten  :wink: takker for tipset.

Faxen skrev 10 minutter siden:

Du kan jo bruke en sikling, som er en tynn stålplate.

Blir ikke det litt vel tøft? Jeg har lest en gang (tror det var i Båtmagasinet for mange år siden vedr. bygging av trebåt) at de brukte sikling! Tror det blir for tøft for å ta "toppene" i lakklaget :rolleyes:

• Create New...