Helege Startet 12.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2020 Hei, jeg har fått ødelagt turbo’en, fant litt deler i fra «turboimpellene» i luftfilter og selve turboen. Har rensket dette vekk. Må skifte turbo, det jeg lurer på er. Har noen en ide om framenter/deler jeg ikke har funnet blir stoppet før Intercooler eller der fare for at de kommer videre i motoren? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 12.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Luften fra turbo går i intercooler og så inn i innsugsmanifold og videre inn i sylindere. Ikke noe som hindrer det dessverre. Hvor de sitter og om det er uproblemtisk eller kan eller allerede har gjort skade, det må dessverre åpnes opp for å finne ut... Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 12.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Jeg hadde det samme, og måtte bytte turbo. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
valvolainen Svart 12.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 kjedelig å høre om havarerte turboer, timeantall på motorene deres? Etter turbo går luften til aftercooler, hadde tatt meg bryet og demontert denne og sett opp om de manglende delene dukker opp. Får i tillegg en inspeksjon av kjøler på kjøpet. Kan det ha falt biter ned på dørken under demontering som du ikke har funnet? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 12.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Enig med valvolainen. Stor mulighet for at restene av turbo ligger i bunn av kjøleren eller i mellom kjøleribbene på innsatsen. Så hadde nok åpnet opp. Selvfølgelig kan de minste fnuggene ha passert inn i sylindere, men de kan umulig være store. Sitér dette innlegget Link to post
Helege Svart 14.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Hei, takker konstruktive svar. Ny turbo er bestilt og jeg forstår at jeg må sjekke intercooleren og renske den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.