Jump to content

Edit History

zooper

zooper

Hva trenger du av utstyr?

Til enkelt bruk liker jeg Garmin best, og synes den er mer logisk enn Raymarine 

Til mer avansert bruk, feks seiling med masse tilkoplet utstyr, ja så liker jeg Raymarine.

Jeg er ikke enig i At Garmin ikke er intuitivt, tvert imot.

Jeg ville vel sagt det slik at den enkle bruken er enklest og mest intuitiv på Garmin, og det mer avanserte mer komplisert enn for Raymarine. Raymarine gjør avansert bruk mindre kompleks, men på bekostning av brukervennlighet for de som stort sett har enkleste bruksbehov. For meg er Garmin litt mer "Apple" og Raymarine litt mer "Android". Alt er mulig på begge, men de har prioritert forskjellig.

Har du ikke behov for å kople kartplotter til eksterne systemer, feks autopilot eller dybdemåler - ja da mener jeg at vanntett nettbrett med SIM-kort, eller en stor mobil, gir absolutt mest fordeler. I min forrige båt hadde jeg både Garmin og Rsymarine. Garmin ble kun brukt til ankervakt og Rsymarine kun til autopilot. All navigasjon foregikk på nettbrett. Prøv boating appen fra navionics 

zooper

zooper

Hva trenger du av utstyr?

Til enkelt bruk liker jeg Garmin best, og synes den er mer logisk enn Raymarine 

Til mer avansert bruk, feks seiling med masse tilkoplet utstyr, ja så liker jeg Raymarine.

Jeg er ikke enig i At Garmin ikke er intuitivt, tvert imot.

Jeg ville vel sagt det slik at den enkle bruken er enklest og mest intuitiv på Garmin, og det mer avanserte mer komplisert enn for Raymarine(men gjennomførbart). Raymarine gjør avansert bruk mindre kompleks, men på bekostning av brukervennlighet for de som stort sett har enkleste bruksbehov. For meg er Garmin litt mer "Apple" og Raymarine litt mer "Android".

Har du ikke behov for å kople kartplotter til eksterne systemer, feks autopilot eller dybdemåler - ja da mener jeg at vanntett nettbrett med SIM-kort, eller en stor mobil, gir absolutt mest fordeler. I min forrige båt hadde jeg både Garmin og Rsymarine. Garmin ble kun brukt til ankervakt og Rsymarine kun til autopilot. All navigasjon foregikk på nettbrett. Prøv boating appen fra navionics 

• Create New...