Jump to content

Edit History

Knallipadden

Knallipadden

seilfred skrev for 2 timer siden:

Bare av ren interesse: Er det i det hele tatt lov å legge båten og stikke hjem over natten? Det virker så fjernt for meg å skulle gjøre det, så jeg vet det ikke engang, men det innebærer jo en viss ansvarsløshet å ikke holde oppsyn med den når man ligger på dregg og bergkiler i skjærgården..

Det er i hvert fall ikke klare nok regler på det siden mannen i gaten ikke kan gi et godt svar. Jeg er litt spent på hva et forsikringsselskap ville ha sagt dersom båten fikk skader i løpet av natten og den var hensatt uten folk tilstede. Uavhengig om det er lov eller ikke syns jeg det ikke er etisk riktig. Alle har like mye rett til å benytte seg av en uthavn, og da blir det feil at folk skal reservere plass til seg selv eller andre. Det hadde sett like teit ut hvis jeg for eksempel hadde løpt ned på stranda med 10-15 håndklær og lagt ut på de beste plassene tidlig på morgenen før jobb for å reservere plass til meg og mine venner på kvelden. Jeg kunne også ha satt opp noen kjegler og et skilt på favoritt parkeringsplassen min at den er reservert, selv om den ikke er min. 

Det er noe helt annet hvis man kommer på ettermiddagen med båten og samme dag og avtaler å hente noen med lettbåten slik at man blir borte i kort tid. Blir man borte hele ettermiddagen/kvelden, eller over natten syns jeg lite om praksisen - i hvert fall der det alltid pleier å være fullt på fine dager. 

Knallipadden

Knallipadden

seilfred skrev for 2 timer siden:

Bare av ren interesse: Er det i det hele tatt lov å legge båten og stikke hjem over natten? Det virker så fjernt for meg å skulle gjøre det, så jeg vet det ikke engang, men det innebærer jo en viss ansvarsløshet å ikke holde oppsyn med den når man ligger på dregg og bergkiler i skjærgården..

Det er i hvert fall ikke klare nok regler på det siden mannen i gaten ikke kan gi et godt svar. Jeg er litt spent på hva et forsikringsselskap ville ha sagt dersom båten fikk skader i løpet av natten og den var hensatt uten folk tilstede. Uavhengig om det er lov eller ikke syns jeg det ikke er etisk riktig. Alle har like mye rett til å benytte seg av en uthavn, og da blir det feil at folk skal reservere plass til seg selv eller andre. Det hadde sett like teit ut hvis jeg for eksempel hadde løpt ned på stranda med 10-15 håndklær og lagt ut på de beste plassene tidlig på morgenen før jobb for å reservere plass til meg og mine venner på kvelden. 

Det er noe helt annet hvis man kommer på ettermiddagen samme dag og avtaler å hente noen med lettbåten slik at man blir borte i kort tid. Blir man borte hele ettermiddagen/kvelden, eller over natten syns jeg lite om praksisen. 

• Create New...